1 832 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Dewalt dw745 klyvanhåll spänna
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Min såg har blivit lite slapp tycker jag.
När jag spänner ner armen för att låsa så kan man med god vilja eller om man klyver nån tung rehel flytta anhållet. Förr var det stumt.
Kan man spänna detta på nått sätt?
När jag spänner ner armen för att låsa så kan man med god vilja eller om man klyver nån tung rehel flytta anhållet. Förr var det stumt.
Kan man spänna detta på nått sätt?
Det brukar finnas någon form av skruv för att spänna upp låsfunktionen på anhållet. Antingen under låsarmen eller på undersidan av anhållet.
Det finns en bild på det i den instruktionsbok för DW745 som jag kunde googla fram och om jag tolkar bilderna rätt så är det på undersidan av bordet som det finns en längre sexkantig mutter och en liten låsmutter och de sitter ihop med en fjäder.
Kolla det, och om det inte är enkelt att förstå på sågen/anhållet så titta i manualen.
Det finns en bild på det i den instruktionsbok för DW745 som jag kunde googla fram och om jag tolkar bilderna rätt så är det på undersidan av bordet som det finns en längre sexkantig mutter och en liten låsmutter och de sitter ihop med en fjäder.
Kolla det, och om det inte är enkelt att förstå på sågen/anhållet så titta i manualen.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det var alltså inte svårare än så.
En rengöring från några års sågspån och lite skruvande löste problemet och nu låser den som aldrig förr.
Tack!
En rengöring från några års sågspån och lite skruvande löste problemet och nu låser den som aldrig förr.
Tack!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bordssåg Dewalt DW745 - saknar verktyg för att byta klinga, vart kan man köpa dessa i Sverige?
Verktyg & Maskiner -
Stativ till Dewalt DW745 bortskänkes - Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Spånsug till Dewalt DW745?
Verktyg & Maskiner -
Dewalt DW745
Köpes, Hyres & Bytes -
DEWALT DW745 QS TYP4 - bordssåg
Säljes, Uthyres & Skänkes