Tänker du typ en sådan här microbrytare:Erikoolio skrev:
http://www.kjell.com/content/templa...&path=239000000,253500000,258500000,259000000
Med lite ström och en lampa ?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Och den otäcke tjuven trycker i ett tuggummi... Vilket skyddskrav har man?
Protte
Protte
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Jag limmade en microbrytare i låskistan och kopplade till en z-wave dörrsensor. Den hade ingångar för externa brytare. Nu får jag sms/Mail då dörren blir upplåst/låst och kan larma om ngn dörr är olåst på kvällen.
En garagedörr kanske är knepigare, men jag lade upp foton i ngn tråd jag inte hittar nu....
En garagedörr kanske är knepigare, men jag lade upp foton i ngn tråd jag inte hittar nu....
Intressant, har tänkt på något liknande men inte att montera inne i låskistan, bara låskarmen... Tänkte det inte fick platsLarsa skrev:
Karmen är ju inte så bra om dom bryter upp dörren. Jag har satt i assas polislås (2st). En sån här brytare och en homecontroller (Vera). Batteridriven, har funkat i ett par år utan byt3.
https://www.m.nu/sensorer/door-window-sensor-2-1
Leta i forumet så hittar du mina bilder.
https://www.m.nu/sensorer/door-window-sensor-2-1
Leta i forumet så hittar du mina bilder.
Tänk bara på om man har ASSA 2500-låskista eller liknande där man fäller ut/in låshaken med handtaget och låscylindern spärrar handtaget, (vi har tre dörrar med ASSA 2500-låskistor) så går det inte att sätta någon mikrobrytare som känner av om låshaken är utfälld eller inte för att indikera om det är låst eller olåst.
Jag har inte öppnat något ASSA 2500-låskista än så jag vet inte om det går att montera något inuti låskistan som känner av om det är låst eller inte.
Jag har inte öppnat något ASSA 2500-låskista än så jag vet inte om det går att montera något inuti låskistan som känner av om det är låst eller inte.
Här är en annan forumpost i ämnet med lite exempel:
https://www.byggahus.se/forum/threa...r-last-assa-2002-assa-lasbleck-1487-3.239568/
https://www.byggahus.se/forum/threa...r-last-assa-2002-assa-lasbleck-1487-3.239568/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden