1 081 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Demontera luftvärmepump
Hej!
Har en luftvärmepump, fujitsu ASY9LSBCW, som börjar ha gjort sitt. Vi har precis konverterat om till vattenburet system och ska renovera hallen, då vore det passande att få ned denna pump.
Är det någon som vet om det går bra att demontera denna själv? Hur får jag tillbaka gasen i utedelen? Finns det några större risker med att göra det själv?
Mvh/ Johan
Har en luftvärmepump, fujitsu ASY9LSBCW, som börjar ha gjort sitt. Vi har precis konverterat om till vattenburet system och ska renovera hallen, då vore det passande att få ned denna pump.
Är det någon som vet om det går bra att demontera denna själv? Hur får jag tillbaka gasen i utedelen? Finns det några större risker med att göra det själv?
Mvh/ Johan
Demontering av lvp, hur kör jag tillbaks kylmediet i utedelen
|
Det är gas mellan ute och inne, då ska den sugas ner, går på en del,men inte alla. Det är inget man gör som lekman. Ta in en kylgubbe ( vem som helst ) som gör allt som behövs. Det måste finnas licens för att jobba med gasen.J Johan Lm skrev:
se till att temperaturen i rummet är högre än lägsta börvärde på fjärrenJ Johan Lm skrev:Hej!
Mvh/ Johan
sätt den på kallaste kyla full fläkt
ta bort plasten på utedelen för att nå kranarna
öppna båda mässingsmuttrarna som vätter åt höger
ta en 6mm insexnyckel och skruva in den övre käglan
vänta tills fläkten stannat eller du hör på ljudet dvs ca 2 minuter
stäng den undre käglan
klart
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tog bort pumpen i förrgår, det var precis så som du beskrev om någon annan skulle ha samma problem!returen skrev:
se till att temperaturen i rummet är högre än lägsta börvärde på fjärren
sätt den på kallaste kyla full fläkt
ta bort plasten på utedelen för att nå kranarna
öppna båda mässingsmuttrarna som vätter åt höger
ta en 6mm insexnyckel och skruva in den övre käglan
vänta tills fläkten stannat eller du hör på ljudet dvs ca 2 minuter
stäng den undre käglan
klart
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden