Hur gör jag för att demontera ett sådant här uttag? Tror det är elko plus. Jag har provat att skruva ut skruvarna och bända lite med en skruvmejsel, men utan framgång. (Elen avstängd såklart).
Tack på förhand.

• Europeisk dubbel vägguttag, vertikalt monterad, vit, ovanför en kaklad vägg och delvis parkett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Öjen
  • Laddar…

Bästa svaret

Tommty
just elko plus brukar sitta ganska hårt, hårdare än någon annan serie jag har stött på.

Är bara att skruva ut de 2 synliga skruvarna tills du känner att de inte har något fäste. sen är det bara att dra ut plasten.

• Gilla
gbroll
  • Laddar…
Och om man skruvar ut skruvarna "halvvägs" så kan dom sitta fast i både uttaget och fronten. Då får man skruva lite mer så att skruvarna verkligen lossnar från uttaget. Det brukar även fungera om man inte skruvar så mycket och drar i fronten så att den lossnar och man sedan skruvar lite till.

• Gilla
gbroll
  • Laddar…
Tommty Tommty skrev:
just elko plus brukar sitta ganska hårt, hårdare än någon annan serie jag har stött på.

Är bara att skruva ut de 2 synliga skruvarna tills du känner att de inte har något fäste. sen är det bara att dra ut plasten.
Tack för svar! Menar du att jag ska dra i den yttre ramen eller i plasten i mitten? Tycker allt sitter som berget...

Lyckades. Fick ta i för kung och fosterland. Tur väggen sitter kvar.

Tack för hjälpen!

• Haha
  • Gilla
Erik9005 och 1 till
  • Laddar…
gbroll gbroll skrev:
Lyckades. Fick ta i för kung och fosterland. Tur väggen sitter kvar.

Tack för hjälpen!
Drog du i den yttre eller inre ramen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.