Jag har hmm! hadde en vattenkälla 200m ovanför min fastighet som när jag flyttade in var enda vattenförsörjningen till fastigheten. Nu har jag kostat på att djupborra och har en eget vatten på gården.
Nyrligen har skogsägaren avverkat ovanför min gård och skördaren har formligen kört över och demolerat min källa till obrukbart skick. Vad har jag för rättigheter gentimot skogsägaren?
Jag har inskrivet på fastigheten servitut för vattenkällan och har rätt att serva vattenledningen ner till min fastighet.
 
är lite luddigt. innan avverkning hade du två vatten källor?
den gamla och den borrade nya?
och nu har skogsägaren kört sönder den gamla?
var den utmärkt?
 
Använde du källan till något? Servitutet kan ha förfallit.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.