Jag har hmm! hadde en vattenkälla 200m ovanför min fastighet som när jag flyttade in var enda vattenförsörjningen till fastigheten. Nu har jag kostat på att djupborra och har en eget vatten på gården.
Nyrligen har skogsägaren avverkat ovanför min gård och skördaren har formligen kört över och demolerat min källa till obrukbart skick. Vad har jag för rättigheter gentimot skogsägaren?
Jag har inskrivet på fastigheten servitut för vattenkällan och har rätt att serva vattenledningen ner till min fastighet.