Hej,

Har en nyinstallerad fighter 410P, har haft en del sand/borrkoax i ledningarna. Nu sitter dock ett filter före expansionskärlet.

När jag har spolat varmvattent i 1-2 minuter minskar trycket rejält, det är knappt så att det rinner. Likaså om om man sätter på varmvattnet på en annan kran så sjunker trycket och varmvattnet rejält... Kan bli jävligt kallt när man duschar. Kallvattnet är det fullt ös på. Någon som kan guida mig hur jag kan åtgärda detta, antar att jag behöver rengöra något i pannan.

Kolla så att avstängningsventilen för inkommande kallvatten till värmepumpen är helt öppen. Men varför har du borrkax i ledningarna? Är inte 410P en frånluftsvärmepump? Eller är jag för trött ikväll..

Ventilen är öppen, inga problem med kallvatten i kranarna. Det är en nyborrad brunn, missade att instalera filtret...

Aha ok.. Du har en borrad brunn för vatten, därav borrkax. Jag var lite trött och trodde det var en brunn för bergvärme.
Jag utgår från att du menar att filtret sitter mellan pump och tank. Expansionskärlet har du i värmesystemet.
Det sitter inget filter precis innan pannan nånstans?
I annat fall så kan det vara blandingsventilen som har blivit igenkorkad.

Redigerat:
Är lite dålig på vad delarna kallas för.... Kan det kallas för hydropress, sitter en nippel ovanpå och en tryckventil i nedankant.

Filtret sitter kopplat före hydropressen, dvs mellan pump och hydropress.

Hur vet jag vilken som är blandningsventilen? Jag har hyfsat tryck den första minuten sen faller det.

låter som du har stopp i tillförseln för v.vatten.b men okej flöde ut iom du tappar tryck efter ett tag. Jag hade letat fel innan v.vatten.b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.