Vi har renoverat ett badrum i källaren (huset byggt -62). Köpte en takduschset från Gustavsberg, men blev skitbesviken när vi nu har fått börja använda duschen igen. Trycket är nästan obefintligt, vilket det aldrig varit tidigare. Det tar nästan 20 min att få ut schampo och balsam ur döttrarnas tjocka hår... Någon som har tips på vad man kan göra?
Känns riktigt trist när man lägger ner mycket pengar på både dusch och hantverkare och så blir man inte nöjd.

Kan kanske vara något skräp, som fastnat i någon sil på vägen in i armaturen. Är det samma tryck för bara varmt eller bara kallt vatten?

Har ni köpt ett vattensparande duschmunstycke?

S
Skruva av duschmunstycket, ta bort det som ser ut som ett filter, skruva sen tillbaks och njut!
Snålspolande duschmunstycken är en sadistisk uppfinning.

• Gilla
grapper
  • Laddar…
Om du bytt blandaren också till en termostatblandare så hade jag kollat silarna som sitter på inloppet till blandaren. Vanligt att det fastnar smuts i dessa efter en vattenavstängning.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Kan kanske vara något skräp, som fastnat i någon sil på vägen in i armaturen. Är det samma tryck för bara varmt eller bara kallt vatten?
Något bättre i kallt vatten, men lika illa i både tak och handdusch.

Krikkan Krikkan skrev:
Har ni köpt ett vattensparande duschmunstycke?
Nej, det står inget om det i beskrivningen iallafall :)

S SueCia skrev:
Skruva av duschmunstycket, ta bort det som ser ut som ett filter, skruva sen tillbaks och njut!
Snålspolande duschmunstycken är en sadistisk uppfinning.
Fast det är lika dåligt tryck i både takdusch och handdusch. Och det står ingenstans att den är snålspolande

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Om du bytt blandaren också till en termostatblandare så hade jag kollat silarna som sitter på inloppet till blandaren. Vanligt att det fastnar smuts i dessa efter en vattenavstängning.
Kan jag lösa det själv eller måste jag ta hit rörmokaren igen?

Installerade en Gustavsberg duschblandare och var tvungen att ställa om ratten för vattnet för att få acceptabelt tryck. Monterade av ratten, justerade vredet och återmonterade ratten

• Gilla
lindab och 1 till
  • Laddar…
L lindab skrev:
Kan jag lösa det själv eller måste jag ta hit rörmokaren igen?
Är man lite händig fixar man det, stäng av vattnet först innan du lossar blandaren sen rengör du silarna lite försiktigt. Vanligt fel med smuts i silarna.
Lägg gärna upp en bild här på hur det ser ut.

• Gilla
lindab
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.