191 läst ·
3 svar
191 läst
3 svar
Dåligt fall i nyttbadrum
Hej!
Vi har haft en hantverkare som byggt ett nytt litet badrum på landet. Allt ser snyggt ut (klinkers och kakel) men vattnet rinner inte undan ordentligt. Vi behöver ta en fönsterskrapa för att få bort allt vatten. Vi är oroliga att detta kommer skapa problem senare.
Ska vi klaga på arbetet eller låta det vara?
Hur stort är problemet?
Jag testade fallet med en kula och den rullade inte mot brunnen (den rullade inte alls, petade jag på den så rullade den inte heller mot brunnen).
Kan detta fixas utan att hela badrummet måste göras om?
Vi har haft en hantverkare som byggt ett nytt litet badrum på landet. Allt ser snyggt ut (klinkers och kakel) men vattnet rinner inte undan ordentligt. Vi behöver ta en fönsterskrapa för att få bort allt vatten. Vi är oroliga att detta kommer skapa problem senare.
Hur stort är problemet?
Jag testade fallet med en kula och den rullade inte mot brunnen (den rullade inte alls, petade jag på den så rullade den inte heller mot brunnen).
Det är nog svårt att åtgärda i efterhand.B BomBom74 skrev:Hej!
Hur stort är problemet?
Jag har samma problem att det samlas vatten mot väggen under handfatet. Det har jag haft i mer än 20år
Jag har en mjuk industriskrapa och drar av golvet med. Fördelen är att golvet blir städat varje dag.
Inse att ni anlitat en riktig klåpare. Själv har jag aldrig gjort ett badrum, men ändå fattar jag att man måste fixa fall mot avloppet. En hantverkare som inte fattar eller klarar av att göra det borde rullas i tjära och fjädrar- Jag hoppas verkligen att du inte betalt fakturan.B BomBom74 skrev:
Klicka här för att svara