Fick räkningen idag från rörisen.

En vattenmätarkonsoll monterad i samband med lite annat jobb på min vattenpump . Identisk med denna från Rinkaby, http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=44

Den kostar knappt 650kr inkl moms på Rinkaby, själv fick jag betala 2500kr för samma pryl... Kul, kul....

Är rädd för att ett byte inte skulle hjälpa.

Krilleman
Jo, lätt att byte av röris skulle avhjälpa felet, grundpriset på en LK 583 VM konsoll ligger ut till kund på 640:- plus moms.

Jag skulle aldrig betala 2500:- bara för en konsoll.

Frågan jag spontant kommer på är om det är inkoppling av den konsollen också inbakat i priset? Alltså anslutning på inkommande typ PEM med en PRK och anslutning på utgående med någon typ av övergång till Cu, plus arbetstid, då låter 2500:- mer OK!

krilleman_215 skrev:
Jo, lätt att byte av röris skulle avhjälpa felet, grundpriset på en LK 583 VM konsoll ligger ut till kund på 640:- plus moms.

Jag skulle aldrig betala 2500:- bara för en konsoll.

Frågan jag spontant kommer på är om det är inkoppling av den konsollen också inbakat i priset? Alltså anslutning på inkommande typ PEM med en PRK och anslutning på utgående med någon typ av övergång till Cu, plus arbetstid, då låter 2500:- mer OK!
Nope, bara konsollen. Andra delar och arbetet specat separat...

De hänvisar till Onninens prislista, http://www.onninen.com/sweden/ men jag hittar ingen prislista där. Nån som har tillgång till den?

Krilleman
Fick du med vilket RSK konsollen har?!

Tyvärr inte.

Krilleman
Det finns fler att välja på hos onninen, slår lite olika på pris.

Här ser jag också att det blev lite fel på mitt första inlägg, 640:- plus moms var lundagrossistens utpris 2010, inte uppdaterat katalogen tydligen!
Men hos dahl ligger LK 583 år 2011 på 1535:- plus moms.

Jag ska krypa ner i gropen imorgon och kolla vad det är för kopplingar på den så kanske vi kan reda ut vad den borde kosta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.