Byggahus.se
B breakman skrev:
Äntligen har jag fått tummen ut och köpt en vettig luftpåfyllare, hoppas jag iaf. Är less på styva kort slangar där nippeln sitter dåligt. Hoppas denna håller måttet :D

Sen blev det en ny förgasare till ett gammalt elverk också. Fått elverket till skänks med en sönderskruvad förgasare.
Påfyllare inköpt vart? Min har precis fått fötter (dessutom var de totalt värdelös av de anledningar du räknar upp, + trasig klocka) och istället för att lägga egen tid på att forska så tar jag en genväg. Jag vet du att du brukar göra din läxa... ;)
 
B
G gripnil skrev:
Påfyllare inköpt vart? MIn har precis fått fötter och istället för att lägga tid på att forska så tar jag genväg. Jag vet du att du brukar göra din läxa... ;)
Haha, ja det blir mer läxor gjorda när det gäller inköp än vad man gjorde i skolan :p

Inköpt på Amazon och betalade 724:-
https://www.amazon.se/dp/B007P2D4OK
 
Då gäller det att "slå till" för de intresserade för nu kostar den 638:- ;)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
En dowel jig landade hos postombudet idag! Vad jag läst till mig är det riktigt hög kvalitet och noggrannhet på denna, ska bli riktigt kul att använda! Känns som väldigt fin finish också.
 
  • Blå skruvstycke på rött underlag, för precisionstillverkning eller -reparation, med måttskala och tumskruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett blått skruvstyckeset i fodral på bord, verktyg saknas, pocketbok, smartphone, lampa och glas i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
En dowel jig landade hos postombudet idag! Vad jag läst till mig är det riktigt hög kvalitet och noggrannhet på denna, ska bli riktigt kul att använda! Känns som väldigt fin finish också.
Och var landade beställningen? :thinking:
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
A
Ny tyst kompressor idag. Har haft liknande Senco förut, den var så jävla kass att jag slängde den i metallåtervinningen en dag. Hoppas denna är bättre. 1600:- ink moms på verktygsvaruhuset(y) En kompakt luftkompressor med märkningen "COMPACT AIR OIL FREE" placerad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Ny tyst kompressor idag. Har haft liknande Senco förut, den var så jävla kass att jag slängde den i metallåtervinningen en dag. Hoppas denna är bättre. 1600:- ink moms på verktygsvaruhuset(y)[bild]
Vilken Senco hade du innan? Aerfast AC4504 ?
 
A
J JonasJN skrev:
Vilken Senco hade du innan? Aerfast AC4504 ?
Stämmer bra.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mowatom skrev:
Stämmer bra.
Tack för varningen, har haft fingret på köpknappen många gånger.
 
A
mexitegel mexitegel skrev:
Tack för varningen, har haft fingret på köpknappen många gånger.
Jag kan bara tala för mitt exemplar naturligtvis, men den var på garantireparation, funkade ett kort tag, sedan samma återkommande problem, tillbaka på rep osv. Jag har en kollega som haft sin länge, förvarad i bussen året runt, den fungerar hur bra som helst. Men för min del, inte igen.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det lönar sig nästan alltid att gå in i dessa bygglador o kika runt när man har vägarna förbi och tid över.

I dag fylldes vagnen med lite sortimentlådor på Hornbach i Norsborg.

Ett varuvagn fullt med staplade svarta förvaringslådor med blå handtag i en affär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 8 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Och var landade beställningen? :thinking:
Jag beställde den från ebay, via en tysk säljare. Troligen från Kina men påminner mer om banggood-kvalitet än ebay bottenskrap fafaktiskt. Kostade 93 euro så ca 1000kr med dagens växelkurs
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Så kom första delen:
En Tormek T-4 slipmaskins förpackning på ett blommigt bord. Verktygsslipningssystem, instruktionsbilder, flerspråkig text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Så kom första delen:
[bild]
Köpte en sådan också nu när Jula har/hade kampanj (2 999).
Har jigg för stämjärn (SE-77) och yxor (SVA-170) sen tidigare och tänkte göra ett inköp på knivjiggen (KJ-45), någon mer man "behöver"? :D
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Köpte en sådan också nu när Jula har/hade kampanj (2 999).
Har jigg för stämjärn (SE-77) och yxor (SVA-170) sen tidigare och tänkte göra ett inköp på knivjiggen (KJ-45), någon mer man "behöver"? :D
TID! :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
JFrisk och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.