Byggahus.se
Fick äntligen fingeret ur och beställde hem 2 st 10m kablar! Om jag har längtat.
 
  • Två nya 10 meter långa kablar med gröna kontakter i förpackning, just levererade för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Festool cms-bord med en tippad sågmodul och en löstagbar bandslipmodul i en verkstadsinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ropade hem ett cms-bord med bandslip, av bara farten följde en lös bandslipmodul också med

Köpte det mest för Cms-bordet, har ett sen tidigare men det är alltför många ggr man har sågmodulen i bordet och ska fräsa något snabbt, visserligen skulle fristående maskiner vara att föredra men nu kör vi ett tag såhär och ser hur det funkar.
 
  • Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Om du vill sälja den extra bandslipsmodulen är jag intresserad!

/U
 
Bandsåg av märket CO/TECH på golvstativ i ett underkonstruerat rum med trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!
900 kr på Clas Olsson + golvstativ. Duger nog för mina behov. ( vet inte behovet ännu men kändes som rätt pris i alla fall).
//mathias
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Efter år av velande...
Bosch PFS 5000 E färgsprutsystem i förpackning på golvet, kvitto och papper ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


10% på ClasO i torsdags, beställde 23:59..somnade, gick upp, åkte till jobbet.
*pling* SMS med erbjudande om 20% rabatt vid köp av 3 artiklar... :thinking:
Ja ja, in till ClasO, ber o få hämta och returnera ordern, för att sedan köpa om allt med 20% rabatt istället.
Hon i kundtjänst skrattade och verkade inte det minsta besvärad av att jag gjorde en "Ove Sundberg".. ;)

Pfs5000 ska fixa slamfärg :love:
Återkommer med recension!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 6 till
  • Laddar…
j.erkers
Inte verktyg egentligen men nåt att använda verktygen på:

Ask- och klibbalträplankor ligger utlagda på en släpvagn redo att bearbetas för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ask och klibbal.
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Definitivt inte dagens och har jag köpt det heller men en intressant konstruktion från forna DDR:
Gammal gräsklippare modell ZRM 450 från DDR på en utställning mot en målad bakgrund av gräs och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
slurppe99 och 16 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
… en intressant konstruktion från forna DDR:
Finns den för sladdlös maskin också?
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Dagens fynd, en vacker Esab K200 omformare.
Antar att det är den naturliga utvecklingen av ett beroende är att gå mot tyngre grejor?
En Esab K200 omformare säkrad med spännband på en Easyline släpvagn tillsammans med i-balkar och en lång metallstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal Esab K200 omformare uppbunden med orange spännband på en släpvagn bredvid i-balkar och en lång stång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ner kommer man alltid.
En gammal Esab K200 omformare ligger på grus bredvid i-balkar, uppvisar tydliga tecken på användning och åldrande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick med en del skrot också, några i-balkar samt en vad jag tror var tänkt som propelleraxel en gång i tiden; en drygt 4 m 50 mm stång i något rosttrögt material. Någon som vet vad det kan vara för legering @heimlaga ?
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Brukar kräva rejält med ström när man drar i gång omformare så det gäller att du har kraftig säkring men dom brukar gå fint när dom väl snurrat i gång.men den kanske har YD start som hjälper till.
 
nanowire nanowire skrev:
Dagens fynd, en vacker Esab K200 omformare.
Antar att det är den naturliga utvecklingen av ett beroende är att gå mot tyngre grejor?
[bild] [bild]

Ner kommer man alltid.
[bild]

Fick med en del skrot också, några i-balkar samt en vad jag tror var tänkt som propelleraxel en gång i tiden; en drygt 4 m 50 mm stång i något rosttrögt material. Någon som vet vad det kan vara för legering @heimlaga ?
:thinking: Spännbandsorgie? :D
 
  • Gilla
  • Haha
-RB- och 2 till
  • Laddar…
S smurfen72 skrev:
Brukar kräva rejält med ström när man drar i gång omformare så det gäller att du har kraftig säkring men dom brukar gå fint när dom väl snurrat i gång.men den kanske har YD start som hjälper till.
Ja, den har en Y-D-omkopplare
Slitet metallomkopplare från ESAB med texten "Göteborg" på en korroderad och färgsprucken yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Hoppas vi får följa en renovering av den, det skulle vara intressant. Håller själv ögonen öppna för ev objekt.:)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Man brukar se nån på blocket ibland dom säljs nog i stort sett för skrotvärdet men är inga dumma svetsar om man har rätt plats för dom.
 
S smurfen72 skrev:
Man brukar se nån på blocket ibland dom säljs nog i stort sett för skrotvärdet men är inga dumma svetsar om man har rätt plats för dom.
Och skrotvärdet är nog inte obetydligt. Kan intyga att den är tung.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.