Byggahus.se
chaser chaser skrev:
Bilder eller vi tror dig inte
Vill absolut inte framstå som lögnare..
 
  • En arbetsbänk och sågbockar i ett stökigt byggutrymme med spån och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En överfräs placerad i en öppen bärväska med logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Berg-skölp, 5 kr. Behöver viss kärlek.
 
  • Begagnad bergsköl på en betongyta, visar tecken på användning och rost, behöver underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Söndagens loppis fynd.

Gamla verktyg från loppmarknad, inklusive yxor, en skruvstäd och skiftnycklar uppställda på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
Wow, det var en lyckad runda!
 
Ny 25 meter lång Brennenstuhl sladdvinda på bilens flak, nedsatt pris vid köp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter över 10år i huset ansåg jag "oss" vara värda en till sladdvinda.
Sagt och gjort, kollade in Claso och såg att 25m Brennenstuhl var nersatt till 399:- från 799:-, mycket lämplig prissänkning just nu :ok:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Något mindre inköp idag..
Person som håller i en grön märkpenna mot en bakgrund av en verkstadsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var nära att det blev ett Hultafors MST180 också, men då det var den äldre modellen beslöt jag mig för att vänta..
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
[bild]

Beställde nya byxor. Flexwork för vardagen och Ruffwork för snickeriet.
Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.

Numera använder jag uteslutande friluftsbyxor i snickeriet. GPx Pro från fritidsfabriken. Grymt sköna, inga spikfickor men rejäla benfickor med dragkedjor. Plats för knäilägg. Rekommenderas!
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.

Numera använder jag uteslutande friluftsbyxor i snickeriet. GPx Pro från fritidsfabriken. Grymt sköna, inga spikfickor men rejäla benfickor med dragkedjor. Plats för knäilägg. Rekommenderas!
Jag har alltid arbetsbyxor, i jobbet samt på fritiden. Enda undantaget är när jag är på simhallen eller på begravning/bröllop....... det är ju Bäst på alla sätt.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jag har alltid arbetsbyxor, i jobbet samt på fritiden. Enda undantaget är när jag är på simhallen eller på begravning/bröllop....... det är ju Bäst på alla sätt.
Själv är jag kontorsråtta och då funkar inte arbetsbyxor. Däremot byter jag till friluftsbyxorna så fort jag kommer hem. Har flera par. Väldigt sköna!
 
V vectrex skrev:
Numera använder jag uteslutande friluftsbyxor i snickeriet. GPx Pro från fritidsfabriken. Grymt sköna, inga spikfickor men rejäla benfickor med dragkedjor. Plats för knäilägg. Rekommenderas!
Skall kollas upp. Har letat efter "snickarbyxor" utan fickor som är öppna uppåt.
Tack

Mvh Findus
 
V vectrex skrev:
Själv är jag kontorsråtta och då funkar inte arbetsbyxor. Däremot byter jag till friluftsbyxorna så fort jag kommer hem. Har flera par. Väldigt sköna!
Även när jag var tjänsteman så envisades man med arbetsbyxorna... man körde lite casual Friday varje dag.
 
V vectrex skrev:
Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.
+1, odugligt i snickeriet.
 
V vectrex skrev:
Har lagt ner att använda "arbetsbyxor" i snickeriet. Spikfickorna fylldes jämnt med sågspån. Använder inte fickorna inne i snickeriet heller, de var bara ivägen.

Numera använder jag uteslutande friluftsbyxor i snickeriet. GPx Pro från fritidsfabriken. Grymt sköna, inga spikfickor men rejäla benfickor med dragkedjor. Plats för knäilägg. Rekommenderas!
Använder väl arbetsbyxorna en del, men visst, varje gång man böjer sig ner och lyfter upp kap&gersågen på ställningen så slutar det ju att med att spikfickorna är fulla med spån.. :rolleyes:

Har spanat lite nu och då efter några andra men inte kommit mig för.
Friluftsbyxor är som du säger inte alls dumt! (y)
 
Friluftsbyxor i funktionsmaterial är skönt men de klarar tyvärr inte gnistor från vinkelslip och liknande så i verkstan går de bort av den anledningen. De klarar inte gnistor från lägereldar heller men fördelarna uppväger så då må det vara hänt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.