Byggahus.se
KSF ”spånfångare” till OF-1010 som jag äntligen gjorde slag i saken och beställde. Så dumt att jag inte skaffade den för flera år sedan men men. Nu kommer det bli mycket listfräsning så nyttan kommer snabbt tror jag 😊
Festool OF-1010 fräs med påmonterad spånfångare och tillbehör utspridda på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Daniel_N och 7 till
  • Laddar…
Ska bli med högtryckstvätt. Hur lång tid tar det innan man får slut på saker att okynnestvätta, tro?

En ny grå och blå högtryckstvätt på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
KSF ”spånfångare” till OF-1010 som jag äntligen gjorde slag i saken och beställde. Så dumt att jag inte skaffade den för flera år sedan men men. Nu kommer det bli mycket listfräsning så nyttan kommer snabbt tror jag 😊
[bild]
Bra lösning! Ser ut som om det skulle gå att 3D-printa en sådan detalj. 🤔
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Bra lösning! Ser ut som om det skulle gå att 3D-printa en sådan detalj. 🤔
Det går garanterat. Men den är mer avancerad än det ser ut med en metallring i gränssnittet mellan de två plastdelarna. Den snurrar fritt men känns ändå robust.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Ska bli med högtryckstvätt. Hur lång tid tar det innan man får slut på saker att okynnestvätta, tro?

[bild]
Ju större tvätt desto längre håller man på. Jag har väl hållt på i tio år nu med trefastvätten....med att blåsa skiten ur saker som inte behöver tvättas egentligen.
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 5 till
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Ska bli med högtryckstvätt. Hur lång tid tar det innan man får slut på saker att okynnestvätta, tro?

[bild]
Listan på saker man kan okynnestvätta är oändlig. Jag hade en granne som tvättade bilen en gång i veckan, han tvättade väggarna inne i sin carport och gav sig en gång upp på taket till föreningens gemensamma garagelänga, där han höll på att knäcka takpannorna i sin iver att använda högtryckstvätten. En vinter använde han den för att ta bort snön framför sin uppfart. Att det blev isgata på vändplan framför sket han i.
 
  • Haha
  • Wow
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jag lär aldrig mer diska ugnsplåtarna för hand, i alla fall.
 
  • Haha
MrJozk och 1 till
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Ska bli med högtryckstvätt. Hur lång tid tar det innan man får slut på saker att okynnestvätta, tro?

[bild]
Många tvättar trallen. Två flugor i en smäll tror jag de resonerar; De får både använda högtryckstvätten och får glädjen av att snabbare få snickra ny trall.
 
  • Haha
  • Gilla
Zsam och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Köpte denna i veckan. Än så länge har den fått rengöra vinterdäcken. Tänkte pröva den på trallen och se hur den rår på algerna.

Just nu sitter en "hårdare" vit borste på. Standard är den svarta som är mjuka naturborst. Men även den vita syntetiska är mycket mjuk, inte i närheten av t ex en diskborste.
Elektrisk rengöringsborste med vit borste monterad på skaft och svart reservborste bredvid, på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Jag lär aldrig mer diska ugnsplåtarna för hand, i alla fall.
Färskpotatis är en annan köksrelaterad användning. Lägg potatisen i brödbackar och kör.
 
  • Gilla
  • Haha
föraren och 2 till
  • Laddar…
Fick en låda verktyg av en kollega på jobbet.
En öppen kartonglåda fylld med olika handverktyg, bl.a. hammare, tänger och skiftnycklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu kan man jobba lite tystare om man vill.
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Fick en låda verktyg av en kollega på jobbet.
[bild]
Nu kan man jobba lite tystare om man vill.
Passar borrarna chucken i den borrsvängen?
Har ett gäng såna borrar i en trälåda men passade inget vidare att montera i någon av de chuckar jag har... Jag har funderat på vad de passar till.
 
Godkänns hemgjorda verktyg här? Sydde ett hölster till lilla färgskrapan.
 
  • Hemmagjort läderhölster med insatt färgskrapa på en svart yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nino och 15 till
  • Laddar…
  • Haha
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
P pfb skrev:
Gillar man att okynnestvätta kan man alltid köra: [länk]
Finns ju mattvättsfetischister också. 😲

Skulle tvätta en lång trasmatta som morsan har vävt och ville kolla upp lite om tvättmedel och varm- kontra kallvatten. Tänkte väl att någon på Youtube borde ha gjort något liknande. En gigantisk subkultur öppnade sig!

https://youtube.com/@99carpet?si=LyzGxyJ3rHXJXAdB
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.