2 357 062 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hur ställer ni er till vaccinering om det skulle komma om något år?
Jag har ännu inte bestämt hur jag ska göra om ett nytt vaccin kommer men har bestämt mig för att ta vaccin mot våra vanligaste säsongsinfluensor samt mot lunginflammation.
Jag läste en intervju med Johan Giesecke, har letat men hittar tyvärr inte artikeln nu, där han nämnde att han trodde att vi fortfarande har biverkningarna av svininfluensavaccineringen 2009 i åtanke och att det gör att färre kommer vilja vaccinera sig.
Socialstyrelsen räknar med att minst 6 liv räddades tack vare svininfluensavaccinet men samtidigt fick 158 personer narkolepsi.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/50049?programid=412
https://www.socialstyrelsen.se/om-s...hovet-av-skydd-for-riskgrupper-i-alla-aldrar/
Jag har ännu inte bestämt hur jag ska göra om ett nytt vaccin kommer men har bestämt mig för att ta vaccin mot våra vanligaste säsongsinfluensor samt mot lunginflammation.
Jag läste en intervju med Johan Giesecke, har letat men hittar tyvärr inte artikeln nu, där han nämnde att han trodde att vi fortfarande har biverkningarna av svininfluensavaccineringen 2009 i åtanke och att det gör att färre kommer vilja vaccinera sig.
Socialstyrelsen räknar med att minst 6 liv räddades tack vare svininfluensavaccinet men samtidigt fick 158 personer narkolepsi.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/50049?programid=412
https://www.socialstyrelsen.se/om-s...hovet-av-skydd-for-riskgrupper-i-alla-aldrar/
Hade det inte varit för att min äkta hälft är av huvudsakligen finskt påbrå så hade jag dragit i en rejält salt kommentar här nu, men jag tror jag skiter i det..F Finndjävel skrev:
I malmöområdet är det betydligt mindre folk i affärer. Handlade en tv på elgiganten megastore förra helgen på rea. 4 pers i affären och minst 6 i personalen. Åt lunch på en libanesisk rest i onsdags, 30-40 % mot normalt. Systemet i går- full fart som vanligt. Köpte rågbröd ovh tårta på lokala konditoriet, 50 % mot normalt. Handlade påskmat lokala coop nästan som vanligt med folk.
Hur vet du att det inte är finländare som åkt över gränsen till Sverige och blivit smittade?F Finndjävel skrev:
Ica maxi hemkörning av varor hade inte tid att köra ut samma vecka. 5 dagar för att hämta varorna packade av dem. Lång kö. Visserligen påskvecka, men parkeringen var enbart halvfull. Så nog verkar många ha ändrat sina vanor.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Biltema och byggvaruhandlarna verkar ha mer kunder än någonsin. En kompis som jobbar på Biltema sa att han tror att folk passar på att ta en tur dit nu när de jobbar hemifrån eftersom det inte märks lika mycket som när de är på kontoret.pacman42 skrev:
Jag tittade på siffrorna nyss och det ser ut som att antalet smittade fördubblas för varje vecka. Så har trenden varit hittills. Nästa vecka vi ska se siffror över 1000 smittade per dag, det ska vara i snitt 1380 smittade per dag. Socialstyrelsen pratade på presskonferensen idag att antal intensiv vård sängar ökar med 3 % per dag. Jag har ingen anledning att inte tro på henne med tanke på att den senaste månaden har antal IV sängar ökat rån 500 till 1001 enligt henne. Undrar vilken trend slår ut den andra ?
Hon sa 20% av IV sängarna är lediga idag och den här trenden ska vi behålla.
Det vill säga 800 platser är upptagna idag av 1000. Nästa vecka ska det bli 1600 sim blir upptagna om smitt kurvan håller i sig.
Prognosen blir dålig för kommande vecka. Trenden når break even nästa helg.
Hon sa 20% av IV sängarna är lediga idag och den här trenden ska vi behålla.
Det vill säga 800 platser är upptagna idag av 1000. Nästa vecka ska det bli 1600 sim blir upptagna om smitt kurvan håller i sig.
Prognosen blir dålig för kommande vecka. Trenden når break even nästa helg.
Redigerat:
Vem var det som skrev att folk följer FHMs rekommendationer och inte åker ut från Stockholm i påsk ? Det var nån mobildata statistik från Telia oxå som talade för det.
Nu läser jag att det var kraftiga bilköer ut ur Stockholm i skärtorsdags.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQ7bbm/mycket-trafik-fran-stockholm--trots-raden
Nu läser jag att det var kraftiga bilköer ut ur Stockholm i skärtorsdags.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQ7bbm/mycket-trafik-fran-stockholm--trots-raden