2 357 090 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har ni några minuter att slå ihjäl så är detta en rätt intressant video:
https://www.khanacademy.org/science/biology/biology-of-viruses/virus-biology/v/viruses
Kahn har otroligt många intressanta ämnen även om man inte studerar...
https://www.khanacademy.org/science/biology/biology-of-viruses/virus-biology/v/viruses
Kahn har otroligt många intressanta ämnen även om man inte studerar...
Hur många här på forumet med handen på hjärtat tvättar händerna i minst 20 sekunder så fort de tagit i något?nino skrev:
Knappast så fort man tagit i något men efter toa besök, före man hanterar mat och när man kommer in från jobb eller handlat.P Putte 9497 skrev:
Jag tror/hoppas de flesta gör så nu
Hur gör du?
Gör som du och hoppas att det är i minst 20 sekunder, har aldrig klockat. Dessutom spritar jag händerna efter jag tvättat domoptimum skrev:
Måste säga än så länge har jag inte påverkats så mycket av corona, förutom att det är svårt att få tag i smör några dagar.
Jag jobbar som vanligt fast man märker det saktat in. Jag kommer sällan i närkontakt med någon vanligtvis i jobbet, jag har eget kontor och sånt som är viktigt skickas vanligtvis via epost, eller så höjer man rösten. Kaffe dricker man vid datorn.
Jag jobbar som vanligt fast man märker det saktat in. Jag kommer sällan i närkontakt med någon vanligtvis i jobbet, jag har eget kontor och sånt som är viktigt skickas vanligtvis via epost, eller så höjer man rösten. Kaffe dricker man vid datorn.
Jag upptäckte att skumtvål var svår att få tag på förra veckan, men den fanns när jag handlade igår. I övrigt har jag inte saknat något på affärerna.DennisCA skrev:
Måste säga än så länge har jag inte påverkats så mycket av corona, förutom att det är svårt att få tag i smör några dagar.
Jag jobbar som vanligt fast man märker det saktat in. Jag kommer sällan i närkontakt med någon vanligtvis i jobbet, jag har eget kontor och sånt som är viktigt skickas vanligtvis via epost, eller så höjer man rösten. Kaffe dricker man vid datorn.
Det är fortfarande en "tryckt" stämning på mitt storköp. Tyst och folk håller avstånd, men det var lite mer ljud än förra veckan. I högtalarsystemet skickade de ut P1 där covid-19 naturligtvis diskuterades. Intressant att de skickade ut just P1.
Det påminner mig, en artikel i svenska.yle.fi testade de olika tvålarna och skumtvål var minst effektiv mot corona. Den effektivaste tvålen är gammaldags hård tvål.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020...rena-hander-den-harda-tvalbiten-biter-bast-pa
https://svenska.yle.fi/artikel/2020...rena-hander-den-harda-tvalbiten-biter-bast-pa
Jag tyckte att det var lite märkligt att folk hordade toapapper, men Amerikanska tar ändå priset: https://www.cbsnews.com/news/guns-ammunition-sales-coronavirus-concerns/#
Och att den kommer högt upp beror på att Flashback har spridit informationen kanske?F f91jsw skrev:
Eller för att jag lagt in den länken här.
Det är frivilligt att besöka Flashback men tråkigt att vissa klankar ned på ett forum utan egen erfarenhet.
