Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kan bara instämma ang de äldre. Min mamma fyller snart 86 och när vi pratar om riskgrupper så säger hon "dom där", dvs hon inkluderar inte sig själv i den gruppen.
 
  • Gilla
  • Wow
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Lika med svärgubben som är 78 och gammal elitidrottare, han åker på gymmet och överallt...
När svärmor ber honom tvätta händerna när han är tillbaka så skrattar han bara och tycker det är löjligt
Hur många här på forumet med handen på hjärtat tvättar händerna i minst 20 sekunder så fort de tagit i något?
 
optimum
Talvan Talvan skrev:
Ursäkta men du bestämmer väl inte vilka åsikter som är rätt och fel

Alla är orolig och man får välja vad man läser
Och alla får ha sin åsikt.

Kanske lite mer ordning och reda är att önska då många inte klarar av nivåer som är vanliga på Flashback.

Eller är du emot det?
 
optimum
P Putte 9497 skrev:
Hur många här på forumet med handen på hjärtat tvättar händerna i minst 20 sekunder så fort de tagit i något?
Knappast så fort man tagit i något men efter toa besök, före man hanterar mat och när man kommer in från jobb eller handlat.

Jag tror/hoppas de flesta gör så nu

Hur gör du?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Knappast så fort man tagit i något men efter toa besök, före man hanterar mat och när man kommer in från jobb eller handlat.

Jag tror/hoppas de flesta gör så nu

Hur gör du?
Gör som du och hoppas att det är i minst 20 sekunder, har aldrig klockat. Dessutom spritar jag händerna efter jag tvättat dom
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
J
För övrigt är inåtgående toalettdörrar en styggelse. Den som sätter in dessa på offentliga platser borde få sparken.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Även denna fick jag där först.

[länk]
Den länken är ju i och för sig en av de som kommer högst på Google om man söker på coronavirus, så det behöver man nog inte Flashback för.
 
Redigerat:
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Måste säga än så länge har jag inte påverkats så mycket av corona, förutom att det är svårt att få tag i smör några dagar.

Jag jobbar som vanligt fast man märker det saktat in. Jag kommer sällan i närkontakt med någon vanligtvis i jobbet, jag har eget kontor och sånt som är viktigt skickas vanligtvis via epost, eller så höjer man rösten. Kaffe dricker man vid datorn.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Måste säga än så länge har jag inte påverkats så mycket av corona, förutom att det är svårt att få tag i smör några dagar.

Jag jobbar som vanligt fast man märker det saktat in. Jag kommer sällan i närkontakt med någon vanligtvis i jobbet, jag har eget kontor och sånt som är viktigt skickas vanligtvis via epost, eller så höjer man rösten. Kaffe dricker man vid datorn.
Jag upptäckte att skumtvål var svår att få tag på förra veckan, men den fanns när jag handlade igår. I övrigt har jag inte saknat något på affärerna.

Det är fortfarande en "tryckt" stämning på mitt storköp. Tyst och folk håller avstånd, men det var lite mer ljud än förra veckan. I högtalarsystemet skickade de ut P1 där covid-19 naturligtvis diskuterades. Intressant att de skickade ut just P1.
 
P Putte 9497 skrev:
Hur många här på forumet med handen på hjärtat tvättar händerna i minst 20 sekunder så fort de tagit i något?
Jag tvättar händerna minst en gång i veckan! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
optimum
F f91jsw skrev:
Den länken är ju i och för sig en av de som kommer högst på Google om man söker på coronavirus, så det behöver man nog inte Flashback för.
Och att den kommer högt upp beror på att Flashback har spridit informationen kanske?
Eller för att jag lagt in den länken här.

Det är frivilligt att besöka Flashback men tråkigt att vissa klankar ned på ett forum utan egen erfarenhet.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Nefrums Nefrums skrev:
Jag tyckte att det var lite märkligt att folk hordade toapapper, men Amerikanska tar ändå priset: [länk]
j1RVRT.jpg
 
  • Gilla
Teacer och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.