2 358 649 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Kanske ville BBC och Al Jazeera ha med honom för att höra en annan tänkbar sida. Det betyder i sig inte att den sidan är rätt. Kanske får man vara med en gång, inte flera.
Om Al Jazeera och BBC dessutom har med en annan person som säger raka motsatsen, kan båda sidor då hävda att de är trovärdiga för att de var med?
Om Al Jazeera och BBC dessutom har med en annan person som säger raka motsatsen, kan båda sidor då hävda att de är trovärdiga för att de var med?
Och du tror på att det finns "avlivningsstationer" inom äldrevården som han säger att det är? Hm, kommer osökt att tänka på Josef Mengele...Hyltran från Veglemyren skrev:
Fantastiskt vilka övertoner det finns hos vissa i den här coronacirkusen, eller kanske inte fantastiskt utan mera tragiskt.
Man tar sig för pannan och funderar över vad mänskligheten är på väg, tyvärr inte åt ett håll där jag vill följa med.
Men men, jag är ju äldre, dock inte äldreäldre, så om jag får covid19 så kanske jag också får uppleva dessa "avlivningsstationer" first-hand, lovar att i så fall återkomma med rapport, dock kanske från "andra sidan"
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag menar att jag tror att stora etableradeT tanaris skrev:
tv-kanaler är stora och etablerade just för att de håller en så hög kvalitet som möjligt på sina program.
Och om Tallinger varit så full av skit som vissa här påstår så tror jag att de hade upptäckt det och valt att inte ha med honom på det sätt som han är med.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det är bara det att det mesta han gör är på engelska.T tanaris skrev:Det kanske helt enkelt är så att svenska journalister har lättare att bedöma vad han skriver och säger i övrigt på svenska, och därmed göra en bättre helhetsbedömning om det är en person man kan lita på.
Påstå sig bevittna saker kan ju vem som helst göra, det finns ju gott om exempel på folk som påstår sig ha bevittnat både flygande tefat, utomjordiska varelser av olika slag och Elvis Presley (ibland t o m i kombination). Är de också intressanta, tycker du?
Om de som påstår sig ha sett flygande tefat och Elvis skulle hav haft lika mycket substans som Tallinger i form av trovärdiga ljud inspelningar och videoklipp så skulle jag tyckt att de till och med skulle vara mer intressanta än Tallinger
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
En gång är ingen gång så vänta tills han har varit med 5 gånger i något stort och etablerat media innan du drar några förhastade slutsatser.Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag menar att jag tror att stora etablerade
tv-kanaler är stora och etablerade just för att de håller en så hög kvalitet som möjligt på sina program.
Och om Tallinger varit så full av skit som vissa här påstår så tror jag att de hade upptäckt det och valt att inte ha med honom på det sätt som han är med.
Annars så är ju just SVT och TV4 stora och etablerade kanaler och där är han ju inte med har du ju själv konstaterat.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag sa svenska gammelmedier och jag försökte antyda att SVT inte på något sätt är opartiska.BirgitS skrev:
Nr 5 trovärdighet skulle inte hålla i längden utan hans okunskap skulle avslöjas och bli hans fall neråt!B Byggdjuret skrev:Innebär tokstollar tegnell?
Om du placerar en okunnig människa tillsammans men ännu mindre kunniga så framstår den första som ett proffs.
Eller ännu roligare exempel. Du har 5st människor, där 4 är inte helt okunniga, men de kan inte uttrycka sig. Sen har den femte. Riktigt okunnig men vet hur man uttrycker sig sälja.
Vem skulle tittarna tro på? Troligtvis nr 5. Varför? Han är den ända som uttrycka sig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Javisst, du har sån bias att du greppar halmstrån, är han med i media är det för att han är trovärdig och är han inte med är det för att det är fel på media. Märker du inte själv hur tokigt du resonerar?Hyltran från Veglemyren skrev:
Där har du åtminstone ett halvt rätt, att SVT absolut inte är opartiskt är vi överens om, men Al Jazeera är det definitivt inte heller.Hyltran från Veglemyren skrev:
Det finns inga opartiska medier oavsett vad de försöker trumfa in, inte ens mitt älskade BBC är det längre som det varit, men när klick och relaterade inkomster från dessa klick är viktigare än sanningshalten så hamnar vi tyvärr där, tråkigt men sant.
Det där är ju inte sant, räcker med att titta på hans Twitter eller Facebook för att se det. Däremot är det säkert så att det är skillnad på vad han publicerar på engelska respektive svenska. Nåväl, han har definivt fått mer utrymme i dne här tråden än han förtjänar, så det räcker nu. Det kanske finns någon annan konspirationsteoretiker du vill diskutera, det finns ju gott om dem på Youtube?Hyltran från Veglemyren skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Olika medier är olika trovärdiga i olika frågor.BirgitS skrev:
Jag tror till exempel att både SVT och Fox News kan leverera trovärdiga väderleksrapporter.
Med att det finns skäl till att vara lite kritisk till hur de rapporterar om vissa andra saker.
Eftersom att de båda har en politisk agenda även om den ena av dem är mer öppen med det än den andra.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jo det är visst sant att det mesta han gör är på engelska i alla på youtube och nej det finns ingen större skillnad mellan det svensk språkliga materialet och det engelskspråkiga i alla fall inte på youtube.T tanaris skrev:Det där är ju inte sant, räcker med att titta på hans Twitter eller Facebook för att se det. Däremot är det säkert så att det är skillnad på vad han publicerar på engelska respektive svenska. Nåväl, han har definivt fått mer utrymme i dne här tråden än han förtjänar, så det räcker nu. Det kanske finns någon annan konspirationsteoretiker du vill diskutera, det finns ju gott om dem på Youtube?
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Finns det trovärdig media i Sverige?
Eller finns dessa bara utomlands?
Eller finns dessa bara utomlands?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Och varför anser du att Al Jazeera som (precis som SVT) får sina pengar från en stat skulle vara så trovärdigt när det gäller lokala svenska händelser?Hyltran från Veglemyren skrev:
Olika medier är olika trovärdiga i olika frågor.
Jag tror till exempel att både SVT och Fox News kan leverera trovärdiga väderleksrapporter.
Med att det finns skäl till att vara lite kritisk till hur de rapporterar om vissa andra saker.
Eftersom att de båda har en politisk agenda även om den ena av dem är mer öppen med det än den andra.
Det är väl snarare tvärtom, de har ingen aning om vad som är sant och kan tänkas publicera rena lögner, särskilt om det ligger i deras intresse att framställa ett land i dålig dager. De har ju vid flera tillfällen blivit anklagade för att vara styrt av Qatars ledning. De kan alltså ha en politisk agenda.