2 356 319 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
En kombination tänker jag. Men som FoHM sade redan från början: Uthållighet! Fortsätt hålla avstånd och tvätta händerna, så tar vi oss igenom detta utan att behöva ta i med tuffa nedstängningar.optimum skrev:
Nu har du nog blandat ihop det igen. Maskeringslagen älskas framförallt av dem som vill förbjuda slöjor och religiösa huvudbonader. De tillhör inte PK-eliten, tvärtom.Hyltran från Veglemyren skrev:
Blanda inte ihop orden! Ett mer smittsamt virus är svagare, dvs gör de smittade mindre sjuka och är mindre dödligt.M MEE-84 skrev:
Ju smittsammare, desto ofarligare. Dödliga virus har svårt att spridas.
Ebola är inte särskilt smittsamt jämfört med detta. Det blev som du säkert känner till aldrig någon pandemi. Att det blev så stora lokala utbrott beror helt och hållet på de lokala förutsättningarna, med bland annat bristande sjukvård och principer om likvaka.E erkka skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
vet inte hur du drog den slutsatsen, du får gärna förklara.Dan_Johansson skrev:
Men nej, jag har inte varit varken sjuk el haft corona eller tänkt vara ute bland allmänheten om så sker.
Vad jag syftade på med "när det behövs alltså" var alltså när det inte går att upprätthålla social distansering tex på bussar, lägenhetsvisningar, köer osv skulle det kanske vara bra om ALLA hade munskydd och inte bara 3 av 100.
nej nu var Ebola ett dåligt exempel då det inte är luftburet... men jag tyckte ditt resonemang var lite konstigt med att ju farligare det var så smittas det inte. men visst, om du dör efter 2 sekunders exponering av viruset så lär det ju ha svårare att sprida sig så visst har du rätt i det.Anna_H skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag IRL har hört medlemmar av ”PK eliten” fälla kommentera att man bryter mot maskeringslagen om man har munskydd på sig.Anna_H skrev:
Det är tydligen skillnad på mask och mask enligt ”PK eliten”