2 361 304 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS skrev:
Precis, det har ju varit uppe i tråden en undersökning som visade att förutsättningarna var sådana att Sverige skulle ha behövt införa restriktionerna 3 veckor tidigare för att få ungefär samma förlopp som i våra grannländer. Det betyder alltså innan stockholmarnas sportlov. Men då var det ju ingen visste om att det fanns smittspridning i Sverige.
Det kan omöjligen stämma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En del hävdar att den är bättre än IgG (Karolinska hävdade att detta gällde specifikt för Corona-virus), andra säger att den bara varar ett år. Kunskapsläget verkar vara dåligt...Ulltand skrev:
Stämplar de passen i Dar es Salaam kanske du kan kan komma in med det, dölj dock eventuella Tegnelltatueringar. Annars är nog risken för generalisering stor, svensk pass = har troligen varit i sverige så nej tack.D Dilato skrev:Det här är ju rörigt!
Är det Svenskar som dom inte vill ha in eller är det resenärer från Sverige?
Jag är Svensk men befinner mig långt hemifrån (Afrika, Tanzania) sedan 12:e Mars.
Om jag skulle få för mig att resa till låt oss säga Grekland, är den mitt medborgarskap eller varifrån jag kommer som har betydelse för om jag stoppas i ankomsthallen och skickas tillbaks (eller hur det nu
fungerar)?
Inget land kommer att ha större lust att grotta i just din resehistorik tänker jag. Tar för mycket resurser helt enkel.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Gissa vilken svensk läkare som har spekulerat om detta för minst två veckor sedanpacman42 skrev:
Ok det är Tallinger
En del genier har ibland en tendens att uppfattas som lite exentriska av allmänhetenT tanaris skrev:Haha, har du sett hans senaste video från idag? Sitter i en soffa och håller med tomten Mikael Nordfors (googla), sågar Läkemedelsverket på alla sätt, alla har fel, konspirationer överallt, alla andra har fel. Typiskt rättshaveristiskt stollebeteende. Givetvis finns 5G med på ett hörn också.
Tydligen har de skapat en ny hemida också, "Folkets Ting", där vem som helst kan lägga upp case och sedan ska andra tomtar rösta om lämpliga straff!?!
Men det bästa är ändå på slutet, när de snackar om att man kan bygga om en "svetsmaskin" för att tillsammans med destillerat vatten och lut få en blandning av väte och syre, vilket tydligen ska vara ännu bättre än bara syre!
Nä, jag tror vi kan lämna Tallinger till handlingarna nu...
(Men se gärna filmen, den är ganska komisk.)
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag vet märker det hela tiden.Hyltran från Veglemyren skrev:
Men vad har det med Jon Tallinger att göra? Han visar inga större tecken på intelligens
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Egentligen är det ointresserant om en läkare yrar om det. Så länge det inte finns seriösa undersökningar.Hyltran från Veglemyren skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Men tänk på hur många dödsfall det orsakarB b8q skrev:
På samma sätt som att syrgas i en tub inte är särskilt farlig kan inte vatten anses farligt och förbjudas trots att det orsakar många gånger fler dödsfall varje år än syrgas i en tub.
Det bidde kanske inget med flockimmuniteten?
Tack för länkarna, ytterst intressant. Kan vara ännu en spik i kistan för de s.k. proffsen på FHM med sin förödande och dödande gissningslek.MultiMan skrev:
[länk]
The majority of the Spanish population is seronegative to SARS-CoV-2 infection, even in hotspot areas. Most PCR-confirmed cases have detectable antibodies, but a substantial proportion of people with symptoms compatible with COVID-19 did not have a PCR test and at least a third of infections determined by serology were asymptomatic. These results emphasise the need for maintaining public health measures to avoid a new epidemic wave.
...
We focused on IgG antibodies, which last longer than IgM or IgA and are associated with viral neutralising activity.
The point-of-care test also detected IgM antibodies, but the IgM band had lower sensitivity and specificity, might be positive in presence of rheumatoid factor,
and was subject to substantial variability in initial IgM readings.
[länk]
Spain's large-scale study on the coronavirus indicates just 5% of its population has developed antibodies, strengthening evidence that a so-called herd immunity to Covid-19 is "unachievable," the medical journal the Lancet reported on Monday.
När flockimmunitetsstrategin gick åt skogen så börjar man man nu FHM tassa runt i okända marker med T cellsimmunitet. "Fler kan var var fel immuna än vi trott" . Ja, T cellsimmunitet är en faktor men omfattningen blir bara en en gissning så god som någon..
Studier från Kina visar att lindrigt sjuka inte har antikroppar efter 2 månader och ev kan bli sjuka igen.
Så immuniteten är ett tämligen okänt kapitel..
Det är bara aggressiv nedtryckning av smittan medelst spårning och karantän som gäller tills vaccin/läkemedel kommer.
Därför har det gått så snett i Sverige.