Status
Inte öppen för fler kommentarer.
E erkka skrev:
nope.

Just nu gäller en enkel regel, vid symtom, stanna hemma
Och jag följer FHM regler som säger att jag är smittfri.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
P
E erkka skrev:
nope.

Just nu gäller en enkel regel, vid symtom, stanna hemma

Får faktiskt hålla med här. Om man känner sig dålig och vet att man har/haft Covid så ska man stanna hemma. Kanske en gasmask som även hindrar smittad luft att komma ut är ok...

E
pacman42 pacman42 skrev:
Och jag följer FHM regler som säger att jag är smittfri.
Ok men eftersom du skrev

Även hon var hemma med Covid-19.
Tolkade jag det som att ni båda är sjuka

Hosta och trötthet kan sitta i under ett par månader. Det är därför dessa inte räknas med i karantänreglerna längre.

Efter influensan I vintras hade jag hosta I fem veckor. Totalt sett i åtta veckor inklusive tre veckors sjukdom.

En ny undersökning från Singapore som presenterades idag visade att alla som varit sjuka I elva dagar var smittfria, även om de låg kvar på sjukhus.

Och läkarna har rekommenderat att jag skall ut och röra på mig (jag bor på landet utanför Göteborg).

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
E
D djac skrev:
Nej, men de undersökningar och sammanställningar som rankar länder ur diverse aspekter utförs årligen.

Var tvungen att gå tillbaks för att kolla och jag skrev inte att detta uppstod 2019, du måste ha läst för snabbt.
Jag nappade på det du skrev om det svenska undret som jag tolkade var det Sverige som byggdes upp typ 50-90 talet men som därefter raserats / bytt fokus. Därav min undran hur länge man kan leva på det forna Sverige ist för att försöka göra något eget som man kan bygga och vara stolt över.

E erkka skrev:
Ok men eftersom du skrev

Tolkade jag det som att ni båda är sjuka
Bägge håller på att återhämta sig. Man är inte riktigt redo att gå till jobbet direkt man är friskförklarad, jag sover just nu runt 10-12h per dygn för att kroppen läker...

D
E erkka skrev:
Jag nappade på det du skrev om det svenska undret som jag tolkade var det Sverige som byggdes upp typ 50-90 talet men som därefter raserats / bytt fokus. Därav min undran hur länge man kan leva på det forna Sverige ist för att försöka göra något eget som man kan bygga och vara stolt över.
Sverige har utvecklats jättemycket sedan dess, annars hade vi inte toppat listorna, och jag känner mig delaktig och stolt

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
E
pacman42 pacman42 skrev:
Bägge håller på att återhämta sig. Man är inte riktigt redo att gå till jobbet direkt man är friskförklarad, jag sover just nu runt 10-12h per dygn för att kroppen läker...
ja du vet säkert bättre än mig, men samtidigt läser man på 1177 följande:

”Stanna hemma tills du är helt frisk och två dagar extra.”

Jag tolkar iaf helt frisk = orken är tillbaks och man inte hostat på två dagar

• Gilla
johel572
  • Laddar…
D
pacman42 pacman42 skrev:
Man blir ju äldre också, -jag tänker på orken ;)

D djac skrev:
Man blir ju äldre också, -jag tänker på orken ;)
Ungarna har garanterat haft detta helt utan symtom ens, dottern var lite hängig ett par dar iofs. Nog märks det att man är äldre...

E
D djac skrev:
Sverige har utvecklats jättemycket sedan dess, annars hade vi inte toppat listorna, och jag känner mig delaktig och stolt
ok jag släpper den diskussionen, vi har nog lite olika förväntningar/krav på vad jättemycket utveckling innebär i verkligheten

D
E erkka skrev:
ok jag släpper den diskussionen, vi har nog lite olika förväntningar/krav på vad jättemycket utveckling innebär i verkligheten
För mig räcker det att vara etta till trea i världen på viktiga områden, anspråkslöst, jag vet! :)

• Älska
patst577 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
E
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan läsa vad FHM skriver här: [länk]
Fråga: Hur länge ska jag stanna hemma?
konstigt att 1177 inte riktigt innehåller samma info.
Förväntas man trippelkolla sina uppgifter?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
E erkka skrev:
konstigt att 1177 inte riktigt innehåller samma info
FHM ändrade sina rekommendationer för ett par veckor sedan.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.