Vart kan man köpa det på lösmeter?
Dom flesta verkar bara sälja på rulle...

Hur är det med Comfort-butikerna?

dengroth skrev:
Hur är det med Comfort-butikerna?
Dom har och det är FRUKTANSVÄRT dyrt jämfört med nätbutikerna. Sjukt dyrt. Det går egentligen inte att köpa över disk till ett rimligt pris, har lyckats en gång på Fredells (och då hämtade jag själv direkt hos grossist) men annars är Hornbach det enda jag kommer på - tror dock att det är Roth dom säljer.

Ska du bara ha några meter - köp på blocket.

Jag har handlat 18mm RiR på comfort i Sollentuna (nära E4). Den var förvånansvärt billig. Kommer inte ihåg exakt, men att jag blev förvånad.

Det är möjligt att det var dubbla priset mot nätet, men jag kunde köpa det antal meter jag behövde så för mig blev det billigare än att köpa en hel rulle till (vet ingen nätbutik som säljer lösmeter), dessutom hade jag bråttom.

Jag uppfattade det som att jag hade lite tur att det fanns inne i lager.

hempularen skrev:
Det är möjligt att det var dubbla priset mot nätet, men jag kunde köpa det antal meter jag behövde så för mig blev det billigare än att köpa en hel rulle till (vet ingen nätbutik som säljer lösmeter), dessutom hade jag bråttom.
Jodå, Rinkaby säljer per meter.

När jag var igång med detta hade de inte Rir på lösmeter, bara de "vanliga" Pex rören. Jag ser att de fortfarande inte har 18mm Rir. Mitt alternativ till att köpa över disk vara att beställa en hel rulle på Sigro.

Sigro har Roth MultiPex 15, 18 och 22 på lösmeter. Dock enbart mediaröret, inte skyddsrör eller som RiR.
Hornbach Fittja hade i alla fall i höstas Roth MultiPex RiR 15/25 på 15-metersrullar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.