Jag instämmer. Dock är den lite väl tung/svårkontrollerad för frihandsfräsning. Om den mindre är lika bra så är den nog ett bra köp för ändamålet.Larsa skrev:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Jag har kört den mindre, och den är helt ok för de pengarna. Måste säga att jag blev glatt överraskad när jag använde den.
Har inte kört den stora, men generellt sett är jag inte helt övertygad om att mindre fräsar är mer lättmanövrerade i alla lägen.
Har inte kört den stora, men generellt sett är jag inte helt övertygad om att mindre fräsar är mer lättmanövrerade i alla lägen.
Nä, men i vissa lägen gör det stor skillnad misstänker jag. Det är tex. svårt att balansera 6,5 kg fräs på en smal träbit och samtidigt hålla jämt tryck med styrlagret.Mr Handyman skrev:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ja, är det vingligt åt båda hållen kan det vara enklare med en lättare sak. Och då kanske en s.k. laminate trimmer är att rekommendera.
Egentligen är det fräsbord på smålister, men det är ju inte alltid i närheten, så då brukar jag försöka ha mer material av samma tjocklek att jobba med. Har du testat skidor?
Egentligen är det fräsbord på smålister, men det är ju inte alltid i närheten, så då brukar jag försöka ha mer material av samma tjocklek att jobba med. Har du testat skidor?
Har inte kommit så långt ännu... Just nu försöker jag få till en verkstad av garaget. Två kubik grundmur är bortbilad och nu sitter en dörr in från källaren istället. Nästa steg blir att flytta ut resten av all bråten därifrån till nybyggt förråd. Sen ska fräsbord och hyvelbänk få ett eget hem... Och sen... 
Klicka här för att svara