Behöver en ny cirkelsåg och gogglat ihjäl mig.... blir bara mer och mer förvirrad.... särskilt här på byggahus alla trådar....

Förutsättningar:
Jag snickrar mest i sommarstugan på sommaren - har en kap o ger, har en sticksåg, har en spontanköpt noname cirkel som inte sågar rakt...

Jag blir jättestörd av att inte kunna såga rakt.

Jag vill ha skena till sågen...

Jag har nog inga behov av sänksåg.

Får väl kosta runt 2000 spänn men inte hugget i sten....

Jag tänkte först en blå Borsch batteridriven - men sen ställde någon frågan om jag verkligen hade behov av sladdlös - o det har jag inte... så varför köpa en "svagare" cirkel då?

Annars tolkar jag det som alla stora märken har helt ok sågar....

Finns det någon kampanj någonstans? Köper helst i affär....

Tomture61
Bosch GKS 55+ G Professional har styrskena.
Har inte använt så mycket ännu men verkar vara en bra maskin med stabil platta.
Har förut kört med en rätskiva + tvingar , den nya maskinen gör allt mycket enklare.

Köpte precis en gks 55+g med en 800 och en 1600 mm skena samt skarvstycke. Förhoppningsvis ska den premiärköras imorgon. Känns gedigen med smidiga inställningar.

Alltgår Alltgår skrev:
Köpte precis en gks 55+g med en 800 och en 1600 mm skena samt skarvstycke. Förhoppningsvis ska den premiärköras imorgon. Känns gedigen med smidiga inställningar.
Hur blev det, har du fått tillfälle att provköra och kan flipp eller floppa?

Har kört med den lite nu. Dels sågat upp parketten där jag bygger ny vägg, dels sågat lite osb. Sågen känns gedigen med stabila inställningar. Nöjd, inget att klaga på hittills.
Klingan som följer med har 12 tänder och det återstår att se hur snitten ser ut i mdf som jag ska såga upp till en bokhylla. Eventuellt köper jag en klinga med 30-40 tänder som komplement, men vi får se.
Sågen finns just nu på kampanj på bygghemma så med prisgaranti på Bauhaus får du den för lite under 1500.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.