S slurppe99 skrev:
Jag har ett gammalt Etermo system som kunde regleras på olika sätt. Där elen styrdes med timer eller med en inställning av lägsta temperatur. Där sedan elementens termostater styrde när strömmen var påslagen. Den hade även knappar för konstant påslag eller bortrest. Då behövde man inte ens en fjärde ledning som skulle gå till en styrcentral. Då det bara var en styrning om elen till elementen skulle vara på eller ej.

Sedan gick timern sönder så jag skaffade en elektronisk termostat som kan använda 18 olika program. Där jag själv kan ställa 9 st program om jag vill. Termostaten flyttades till central plats i huset.

Sedan finns det element där man med en knapp på elementen kan sänka tempen 2-4 grader i 6-8 timmar.

Men sedan skaffade jag luft/luftvärmepump med wifi. Så då är funktionen inte lika viktig.
Japp! Luftvärmepump är nog det bästa alternativet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.