1 160 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Centraldammsugarmysteriet?!!?
Hej
Har haft lite problem med min centraldammsugare i olika omgångar. Men jag har alltid lyckats lösa det med rensband, eller att vända luftströmningen bakåt.
Men nu har det hänt som jag inte kan förklara.
Alla uttag suger dåligt...det går igenom lite luft men det är inget tryck liksom.
Så jag vände på in och utsug, och då blir det fullt blås i alla uttagen???
Vad är fel? Är det dammsugaren som suger dåligt..för det verkar ju inte vara stopp i rören iom att det blåser bra i motsatt riktning s.a.s.
Är det någon som har en ide vad det kan vara?
Tacksam för svar!
Har haft lite problem med min centraldammsugare i olika omgångar. Men jag har alltid lyckats lösa det med rensband, eller att vända luftströmningen bakåt.
Men nu har det hänt som jag inte kan förklara.
Alla uttag suger dåligt...det går igenom lite luft men det är inget tryck liksom.
Så jag vände på in och utsug, och då blir det fullt blås i alla uttagen???
Vad är fel? Är det dammsugaren som suger dåligt..för det verkar ju inte vara stopp i rören iom att det blåser bra i motsatt riktning s.a.s.
Är det någon som har en ide vad det kan vara?
Tacksam för svar!
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Jo..det har jag kollat....
jag har provat med olika slangar i olika uttag.
Men....
HAHA...när jag sitter här och skriver så kommer jag på det!
Jag gick ner och satte i slangen vid uttaget på maskinen...och det är lika lite sug där som i dom andra uttagen...slutsatsen måste vara en defekt dammsugare?
jag har provat med olika slangar i olika uttag.
Men....
HAHA...när jag sitter här och skriver så kommer jag på det!
Jag gick ner och satte i slangen vid uttaget på maskinen...och det är lika lite sug där som i dom andra uttagen...slutsatsen måste vara en defekt dammsugare?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden