Jag skulle behöva något snyggt skydd att tejpa upp på takbjälken i Carporten.

Bakluckan gå emot när jag öppnar den.

Nu satte jag dit lite mjuk rörisolering, men det ser tråkigt ut.

Jag funderar på självhäftande svart Armaflex, men den var rätt dyr såg jag nu.

Vad finns det annars för lämpligt material?

Svart plåttak, träkonstruktion, skruvar, regnvattensränna, trädgårdsstaket, delvis synlig tegeltak i bakgrund.

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Om du har en elektrisk taklucka så kan ma ofta programmera ett övre stopplagen.

kör sådana där tubformade flytleksaker för att hindra att dörrar slås upp i garaget, funkar klockrent

Skruva i två öglor i takbjälken och spänn upp ett snöre mellan.
Nästan osynligt.

• Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Fenderlist? Finns många varianter. Gjort för att sitta utomhus. Men säkert dyrare än armaflex.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Gräv ut hål för bakdäcken så blir bilen lägre.
Fördel: slipper dra handbroms, bilen står kvar ändå.
Sorry, kunde inte låta bli 😉

• Haha
  • Gilla
Ursviken och 2 till
  • Laddar…
Du har för lite grejer i carporten så bilen får plats. Ett par cyklar och någon moppe brukar lösa den biten.

• Gilla
  • Haha
Nissens och 5 till
  • Laddar…
Det är manuell baklucka, så den far upp mot takbjälkarna hela tiden.

Har två takbjälkar längst ut med ett litet mellanrum, och beroende på hur bilen hamnar i Carporten slår den alltid i någon av dessa.

Bilen har även en ljusramp med LED hela vägen mellan bakljusen, där plastglaset slår emot träbjälkarna.

Så det måste verkligen vara något mjukt material, armaflex rörisolering fyller funktionen bra, men den är ju inte så snygg.

Närbild, otydlig vinkel, del av bilinteriör, träskena, skruv, textil, glimt av utomhus, suddigt fönster, odefinierade detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Backa in bilen😉

• Gilla
Ursviken och 2 till
  • Laddar…
Köp rörisolering det är billigt och limma upp.

B
Såga ur lite ur takbjälkarna 😉

Jag skulle nog satt en gummimatta på undersidan, typ sådan här eller liknande. Finns olika varianter t.ex. för träning eller för att ligga under bilen att meka.

https://www.bauhaus.se/gummimatta-ljuddampande-svart

Jag har för mig att vissa fåglar tar armaflex och bygger bon, är inte säker på att du får ha det ifred.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Såga ur lite ur takbjälkarna 😉

Jag skulle nog satt en gummimatta på undersidan, typ sådan här eller liknande. Finns olika varianter t.ex. för träning eller för att ligga under bilen att meka.

[länk]

Jag har för mig att vissa fåglar tar armaflex och bygger bon, är inte säker på att du får ha det ifred.
Det beror på höjden på bakluckan men att såga ur och förstärka kan funka.

Jag vågar inte såga ur, det är långt spann på dessa takstolsreglar och jag har stor snölast på vintern.

Garaget intill har solpaneler, och all snö glider av och hamnar istället på detta carports tak.

S Superrobban skrev:
Jag vågar inte såga ur, det är långt spann på dessa takstolsreglar och jag har stor snölast på vintern.

Garaget intill har solpaneler, och all snö glider av och hamnar istället på detta carports tak.
Jag var seriös, backa in bilen. Och ev. anpassa takstol så luckan kan öppnas.
Backar alltid in våra bilar.

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Mats-S
A AndersS skrev:
Jag var seriös, backa in bilen
Bästa förslaget, enklaste lösningen är oftast den bästa :-) Även jag backar alltid in bilen, lättaste sättet att få bilen placerad exakt där man vill ha den :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.