Byggahus.se
Jag har ibland saknat djupet, speciellt om du ska klyva en vanlig 45:a i 45 grader.
 
Och ang. parallelliteten... den skruven finns inte på c6bu2, där kan man bara justera så att man kör i 90 grader mot bordet sett. Vad gäller parallellitet klinga/bord så går det inte och skulle det diffa märker man det ganska direkt om man ska såga mot linjal och med precision som slutmål.
 
Mikael_L
Fast nu klarar ju en 6BUY 45mm i 45° med sin 165mm klinga, vilket ju är sågens kanske största förtjänst.
Själv skulle jag tagit fasta på detta faktum och i TS ställe bytt sågen mot en C6 BUY. Jag kan inte riktigt se vinsten med 1 cm till kapdjup, men jag ser nackdelen med vikten och dyrare klingor.

Fast det beror ju på lite annat också, detta var ju giltigt om man har en enda såg för allt.
Att i verkstan ha en C7 BUY kombinerat en liten lätt, smäcker trevlig såg med 140mm klinga är kanske ännu mer ultimat?
 
Mikael_L skrev:
Fast det beror ju på lite annat också, detta var ju giltigt om man har en enda såg för allt.
Att i verkstan ha en C7 BUY kombinerat en liten lätt, smäcker trevlig såg med 140mm klinga är kanske ännu mer ultimat?
Den varianten skulle jag köra på.
Sneglar själv på att komplettera med en 18V Makita såg eftersom jag redan har batterier och då likagärna kan gå hela vägen och bli helt mobil på fältet:D
 
Blev ombeställt en c6buy med låda idag iaf, så det är bara att vänta igen.
Någon som är sugen på en ny c7buy till "rabatterat" pris så PMa ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.