saabdea skrev:
Tycker att det skulle funka nu då det har ju eldats ganska många gånger sedan påfyllningen.

Matss, hur menar du att det ska byggas för att vara tolerant mot luft? Du har skrivit det förr men en upprepning är ju alltid bra. Om jag inte missminner mig så är det lutning från toppen på pannan till tanken, kan dock vara nåt där som strular till det med luftficka, får plocka fram vattenpasset och kolla det. Kan det vara något annat som gör problem med luft?
Om du har öppen expansion så ska alla rör luta så att luften hittar ut utan att det kan bildas luftfickor. Med tryckexpansion använder man lämpligen tanktoppen som luftficka och ser till att luften kan leta sig dit. Rören ansluts på sidan av tanken och topputagtet används bara för luftning.

Är inte mycket gurgel iallafall, fläkten stänger bara. Det är tryckexpansion i tanken, rörmokaren sa att dom inte använder det nuförtiden då kunderna tycker det är för avancerat. Ska leta upp tråden om termostat justering.

Majgårdarna
Om pannan slår av när den får 30 grader från acktanken så kan det inte vara pann termostaten det är fel på. Jag gissar att det är luft i ladomaten eller så är det något annat fel på den

Höjde panntermostaten och sedan funkade det perfekt!:D Tack för hjälpen!

Det jag menade med 30 grader, var från tank in i laddomaten.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.