tjena
jag har ett litet problem ska byta panna och sätta in 2 st acktankar. köpte en begagnad panna och tankarna och laddomat följde med. har pratat med en rörmokare för snart 3-4v sen och han lova att han kunde hjälpa mig med det och han skulle komma och kolla på jobbet samma helg. men han dök aldrig upp och jag har bara fått tag i han 2 gånger och sista gången jag fick tag i han så vart han inte så glad att jag ringde och sa att han hade sakt att han skulle komma. saken hör till att det är den närmaste firman inom 8 mils radie som håller på. så det jag undrar kan man göra det själv? elen får naturligen en elektriker ge sig på.kan man göra nått med pumparna så dom inte torkar eller fastnar? eller ska jag bara försöka få tag i rörmokaren igen? vintern börjar ju närma sig och vill ha in den nya pannan så fort som möjligt. tack på förhand
jag har ett litet problem ska byta panna och sätta in 2 st acktankar. köpte en begagnad panna och tankarna och laddomat följde med. har pratat med en rörmokare för snart 3-4v sen och han lova att han kunde hjälpa mig med det och han skulle komma och kolla på jobbet samma helg. men han dök aldrig upp och jag har bara fått tag i han 2 gånger och sista gången jag fick tag i han så vart han inte så glad att jag ringde och sa att han hade sakt att han skulle komma. saken hör till att det är den närmaste firman inom 8 mils radie som håller på. så det jag undrar kan man göra det själv? elen får naturligen en elektriker ge sig på.kan man göra nått med pumparna så dom inte torkar eller fastnar? eller ska jag bara försöka få tag i rörmokaren igen? vintern börjar ju närma sig och vill ha in den nya pannan så fort som möjligt. tack på förhand
Först ska du ju be den rörmokaren att dra åt h*****e :sly: Klart du kan göra det själv om du är lite händig är ju inte raketforskning direkt.Behöver du hjälp finns det kunniga personer här!Gjorde precis min inkoppling själv och gick hur bra som helst totalt 10-12h tog det att ställa in dom i våg och dra rören!
Mvh
Mvh
nu har jag försökt förgäves att få tag i rörmokarn. ring som en tok i veckan och lämna ett antal medelande till han men inget händer. så nu på fredagskvällen har jag tagit mig friheten att skissat lite. och undrar om jag har tänkt mycket fel enligt min bild. sen är frågan jag har ett rör som kommer upp från golvet som går till elementen i källaren vart ska den ansluta den?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan denna vara till hjälp?
http://www.termoventiler.se/media/upload/LM4030_Manual.pdf
Men den kanske du redan läst allt för många gånger?!
http://www.termoventiler.se/media/upload/LM4030_Manual.pdf
Men den kanske du redan läst allt för många gånger?!
Klicka här för att svara