Hejsan
Jag hade tänkt byta kran i köket för den gamla läcker. Eftersom den är över 30 år så har jag svårt att tro att det går att hitta packningar till den. I alla fall så har jag inget sätt att bryta vattnet in i lägenheten. Jag hittar inte heller några 'vanliga' ventiler på rören i köket. Däremot sitter dessa på. (Se bild). Frågan är om dessa kommer bryta vattnet om jag skruvar med en mejsel.
Hjälp/svar på detta tas tacksamt emot!
Petter
Jag hade tänkt byta kran i köket för den gamla läcker. Eftersom den är över 30 år så har jag svårt att tro att det går att hitta packningar till den. I alla fall så har jag inget sätt att bryta vattnet in i lägenheten. Jag hittar inte heller några 'vanliga' ventiler på rören i köket. Däremot sitter dessa på. (Se bild). Frågan är om dessa kommer bryta vattnet om jag skruvar med en mejsel.
Hjälp/svar på detta tas tacksamt emot!
Petter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter helt otroligt bra om det är så. Får testa ikväll när barnen är ur vägen!
Tack!
Tack!
Fungerar så klart ännu bättre då de flesta använder en allt för liten skruvmejsel och förstör spåren. Fanns även ett sådant vred som moderna ballofixventiler har som man kunde stoppa in i hålet, om jag inte missminner mig.V valter53 skrev:
Så en rejält stor skruvmejsel behövs då ventilerna kan gå ganska trögt.
Klicka här för att svara