Hej!

Beställde nya ventiler till elementen, där den nuvarande ventilen är av AGA-typ, eller om det är kopplet som är av den typen.
Hur som helst, när jag plockade bort den gamla ventilen så är den konstruerat helt annorlunda så man undrar lite om det stämmer. Testade i ett element som är tomt på vatten och det gick ju bra att skruva dit den, men frågan är om det stämmer inne i elementet. Spontant känns det ju rätt, men man vill ju inte tappa ur vatten ur systemet för att sedan upptäcka att det inte funkar.

Någon som kan bekräfta att det är rätt grejer?
 
  • Två demonterade termostatelement från en radiator, ligger sida vid sida på en mörk yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som du har fått MMA-RNT insatser men skulle inte du ha MMA-NIA för ettrörssystem?
 
  • Gilla
Mathsson
  • Laddar…
Det är ett 2-rörssystem
 
Men nu när jag sökte på beteckningarna som du skrev så ser ju den ventilen för 1-rörssytem onekligen mer lika ut. Men elementen är kopplade parallellt, så det det är något lurt här.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.