Hejsan!

Jag har dessa ventiler på några av mina element i mitt hus.
Bilderna visar ventilen i badrummet i källaren som jag håller på att renovera.
Finns det någon passande ventil att byta ut denna med, då denna har börjat att läcka lite?

Eller är rekommendatione att man byter element helt och hållet? Elementet i sig är det inga fel på.
Huset var uppvärmt med ved-/oljepanna från början, men nu är det uppvärmt via bergvärme sedan ca 15-20 år tillbaka.

Tack på förhand!
 
  • Gammal termostatventil på ett element, flagnande färg, i ett badrum som renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal vitmålad värmeelementventil med läckagespår, i behov av byte eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.