2 397 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Byta Pelletspanna
Hej
Vi bor i ett hus i Tyresö utanför Stockholm byggt -73 och behöver nu byta värmepanna (original -73) med en påkopplad Janfire NH pelletsbrännare monterad i dec 2006.
Jag vill gärna fortsätta med pellets då det passar bra till vårt hus med självdragsventilation.
Har lagt ut förfrågan på Servicestart men intresset där från kompetenta hantverkare är rent ut sagt iskallt.
Så därav ber jag nu Er i det här forumet om ni har några tips.
Tack på förhand Mr M
Vi bor i ett hus i Tyresö utanför Stockholm byggt -73 och behöver nu byta värmepanna (original -73) med en påkopplad Janfire NH pelletsbrännare monterad i dec 2006.
Jag vill gärna fortsätta med pellets då det passar bra till vårt hus med självdragsventilation.
Har lagt ut förfrågan på Servicestart men intresset där från kompetenta hantverkare är rent ut sagt iskallt.
Så därav ber jag nu Er i det här forumet om ni har några tips.
Tack på förhand Mr M
Hej, och välkommen..
Är det en helt ny anläggning som är huvudalternativet, eller är begagnat aktuellt också?
Var ligger dina prioriteringar, bekvämlighet kontra ekonomi t.ex.?
Passar också på att tipsa om pelletsforumet, www.pellets.info om du inte redan läser där.
(Det kan periodvis vara trögt att bli registrerad som ny medlem)
Är det en helt ny anläggning som är huvudalternativet, eller är begagnat aktuellt också?
Var ligger dina prioriteringar, bekvämlighet kontra ekonomi t.ex.?
Passar också på att tipsa om pelletsforumet, www.pellets.info om du inte redan läser där.
(Det kan periodvis vara trögt att bli registrerad som ny medlem)
Jag gjorde lite research inför syrrans byte. De hade ungefär samma förutsättningar som er. Ulmapannan var den panna som verkade ha flest nöjda kunder på pellets.info. Vet inte hur mycket begagnat det finns av den pannan, men de hade bra priser tyckte jag.
Om du är nöjd med pelletsbrännaren varför inte köpa en Vedsol Combifire panna? Den pannan brukar ju rekommenderas med NH brännaren. Köp en begagnad så kommer du billigt undan.
Jag har annars Ulmas grejer och är nöjd.
Jag har annars Ulmas grejer och är nöjd.
Klicka här för att svara