Hej,

Kranen i vårt badrum har sedan en tid droppat och det har ökat i takt. Vad jag undrar är huruvida jag ev kan byta en packning, som jag antar är problemet, själv? Och isåfall, hur går jag tillväga för att inte sabba ngt? Och vart kan jag köpa nya packningar?

Kranen är av typen med två vred, se bild. Jag har märkt att det slutar droppa när jag trycker in det vänstra vredet.

Tack på förhand, mvh/Dag

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror det sitter keramiska tätningar i den. Jag har försökt skaffa såna åt en kund men inte lyckats hitta några. Vet ej fabrikatet men han hade en likadan. Kanske är det nåt som Hafa eller Svedbergs har krängt.
 
T
Det är väl en gammal Ikea-kran?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.