2 018 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Byta innertak
Vill byta innertak in ett rum som ska helrenoveras.
Nu sitter det spontad panel, vill ha slätt tak med eller utan skarvar. Ev några infälda spottar.
Tycker ni det är dumsnålt att upp nya innertaket på det gamla eller bör man plocka ner det gamla. Vilket lär resultera i att man måste fixa plasten bla och får in en massa skit från vinden.
Nackdel med att sätta på det gamla är att man lär ju sänka takhöjden något.
Har nån haft liknande fundering innan utförande och hur blev det?
Nu sitter det spontad panel, vill ha slätt tak med eller utan skarvar. Ev några infälda spottar.
Tycker ni det är dumsnålt att upp nya innertaket på det gamla eller bör man plocka ner det gamla. Vilket lär resultera i att man måste fixa plasten bla och får in en massa skit från vinden.
Nackdel med att sätta på det gamla är att man lär ju sänka takhöjden något.
Har nån haft liknande fundering innan utförande och hur blev det?
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Jag har, i 3 rum, skruvat läkt i taket för att få ett litet mellanrum, och sedan hängt gips och satt spottar. Finns numera tunna spottar som bara behöver runt 40mm utrymme totalt, så det blir ingen större sänkning av taknivån 
Ja man ser ganska tydligt var nuvarande sitter spikat så man kan gå efter det.T tergo skrev:
Ja kanske ingen dum ide. Jag satte spottar i ett annat rum som rymtes i en takdosa.boschkenta skrev:
Klicka här för att svara