Byggahus.se
Hej!

Jag beställde för ett par veckor sedan ett bastuaggregat på Byggmax.

Produkten fanns upplagd på deras hemsida för ett visst pris, jag betalade, fick kvitto och leveransbekräftelse. Aggregatet levererades en vecka senare men det visade sig då vara ett helt annat aggregat än det jag beställde.

Har varit i kontakt med Byggmax support för retur av det felaktiga aggregatet och för att få rätt produkt levererad. Nu hävdar supporten att det "varit fel information på hemsidan" och att man visserligen kan skicka en retursedel för det felaktiga aggregatet men att man inte tänker skicka aggregatet som jag har beställt och betalat för. Priset på hemsidan har nu också justerats och är betydligt högre än tidigare. Jag antar att aggregatet har lagts ut med felaktigt pris. Det låg dock ute för detta pris under flera veckor.

Får man göra så här? Kan jag kräva att få produkten som jag beställt och betalat för, även om företaget i efterhand har justerat priset?

Det ursprungliga priset var inte orimligt lågt och det finns andra aggregat hos samma företag som kostar mindre, så jag har svårt att man skulle kunna hävda ond tro.
 
L
Det brukar vara så :: att det pris som står på hyllan eller varan och är lägst gäller , detsamma är med nätköp , har dom inte större kontroll på vad som står där , är upp till dom , tror det var här på forumet som någon beställde något , det var ett pris per st , men stod 1 pkt ( var 10st ) med sådana , firman som sålde fick ta smällen
Stå på dig , du har kvitto och orderbekräftelse , det räcker för att hacka till ordentligt på dom , för du har din fulla rätt i detta som konsument enligt konsumentlagen
 
tommib
Det viktiga är vad som står på ditt kvitto. Det finns en lång tråd om ett liknande fall med några Bosch multimaskiner och Netonnet.

Om det på ditt kvitto står en viss produkt så tycker jag att du borde ha på fötterna för att också kräva den produkten. Ring gärna konsumentvägledaren i din kommun och hör med dem.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Du kan tveklöst glömma bort att få produkten. Man friskriver sig från fel priser.

Skickar du varan i retur kommer du få pengarna tillbaka men ngn ny vara kan du nog inte räkna med :/ kanske beroende på hur långt man vill driva ärendet.

Den stora skillnaden i detta fallet är att du som konsument inte har ngt att förhandla om såsom var fallet med Bosch-verktygen från NoN.
 
Läs villkoren du godkände med köpet.
Nej.tänkte.väll det :)
Där friskriver dom flesta sig från felaktiga priser i webbshopen
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.