Byggahus.se
"Det har blivit ett svårlöst problem i hela landet."

Jag tycker inte att det är ett problem.
Snarare tycker jag att det är ett bra sätt för bönder och markägare att få lite extrainkomst, att hyra ut reklamplats.
 
  • Gilla
Krillew och 2 till
  • Laddar…
hsd
Då är fråga hur länge är tillräckligt länge
Och kommer det att bli flytt någon meter med jämna mellanrum
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Fotografen skrev bl.a.:
"Jag tycker inte att det är ett problem.
Snarare tycker jag att det är ett bra sätt för bönder och markägare att få lite extrainkomst, att hyra ut reklamplats."

Alla tycker inte att det är bra att släppa nedskräpningen helt fri. Vi kanske då också kunde få se jätteskyltar på våra husfasader, Stockholms slott draperat i Mc Donaldsreklam m.m. Vore bättre om vi fick en rörelse, som effektivt bojkottade alla företag, som använder sig av olaglig reklam, vare sig i form av skyltar, TV-reklam eller tidningsannonser.
 
Redigerat:
  • Gilla
palun och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker inte den där skiten ska stå utmed våra vägar så jag tycker domen är bra. Visst finns det de som sköter det snyggt och gör att det inte stör så mycket. Men många kör ut värsta vraken längs vägarna och sen står de där dag ut och in även utan reklam. Med en sådan upptrappning med reklam längs med vägarna som det varit de senaste åren så lär vraken/skroten öka längs med dem.

Förstår inte vad bilar på en bilskrot har med det här att göra? Det är inte det domen handlar om och kommer fungera precis som innan. Det är skiten/skroten/bilarna/släpen som står på åkrarna som ska bort.
 
  • Gilla
palun och 4 till
  • Laddar…
"Förstår inte vad bilar på en bilskrot har med det här att göra?"
Antagligen för att det på bilskrotar kan stå uppställda vagnar under längre tider och det kan bli svårt att få till lagtext, som skiljer på olika användningar (reklamplats eller väntan på demontering),
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ja, och det kommer inte heller vara något som helst problem likt tidigare.
 
HasseTeknik skrev:
...
Alla tycker inte att det är bra att släppa nedskräpningen helt fri...
Vad då nedskräpning? Detta har ingenting med skräp att göra.

Men när ni storstadsbor har druckit ut er Cola eller Fanta, som ni köpt på Donkens Drive Tru, vevar ner fönstret och slänger ut tomburken i diket då är det nedskräpning.

Som dessutom leder till en plågsam död för våra djur.
För när bonden kommer och skär grönfodervallen förvandlas aluminiumburkarna till vassa strimlor.
Som sedan hamnar i ensilaget, som kor, får, grisar och hästar äter under vinterhalvåret.
Och aluminiumstrimlorna skär sönder djurens tarmar.

Så ta med era burkar hem, panta dem på ICA eller COOP,
och förorena inte våra åkrar och betesvallar med ert skräp :thumbdown:
 
  • Gilla
rikard454 och 23 till
  • Laddar…
harry73
Jag tror inte att man kan ha en bilskrot på sin tomt utan en lång rad med tillstånd. Mycket möjligt att bygglov också finns bland dom
 
Domen blir ju verkningslös om man som tidigare nämnt i tråden flyttar släpen, tex en gång om året.
 
KOW : Jag och en hel del andra tycker att det är att jämföra med nedskräpning, så det ser för dj...ligt ut med dessa stora skyltar i stor kontrast till vår fina natur. Släpp det helt fritt och vi kan åka bil från söder till norr utan att ha sett nästan något naturligt på vägen. För övrigt håller jag helt med dig om resten av inlägget!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Jag stör mej nog mer på dessa jätte ljusskyltar som dyker upp lite överallt sen visst det är skillnad på tillfälliga ekipage som faktiskt är gatlegala och gammalt skrot som man behöver lastmaskin för att flytta
 
  • Gilla
glasssat
  • Laddar…
HasseTeknik skrev:
...Släpp det helt fritt och vi kan åka bil från söder till norr utan att ha sett nästan något naturligt på vägen...
Nu överdriver du väl riktigt ordentligt?

De få vagnar med reklam som står längs våra vägar tar högst upp en 0,00001% av utsikten från dina motorvägar.
Det finns absolut massor av natur att njuta av där emellan.
Och varför inte kliva ur bilen ibland för att se vår vackra natur?

IRL som det heter numera :)
 
  • Gilla
kontorsråttan och 2 till
  • Laddar…
Der är fult och trafiksäkerheten blir lidande.
Skulle inte vilja sån på min mark.
 
  • Gilla
ljungpiparen och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle bli glad om den mesta reklamen försvann, städa upp och gör allt lite mer prydligt ;)
 
  • Gilla
ljungpiparen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.