Byggahus.se
P Pankow skrev:
Kul projekt! Gillar att huset står på styltor. Hur komplicerat är det att bygga denna typ av ”stylthus” och behövs det då någon form av extra skydd underhuset, typ plåtskivor etc. Undrar hur mycket kallras de stora fönstren på andra våningen generera? Tyckte att deras helt vita kök var ganska blekt och inga intressanta kontraster. Duktiga och ambitiösa var familjen verkligen.👍
Helt klart hennes idé om hur köket med vardagsrum skulle se ut. 🤣

Annars är jag imponerad över deras samarbetsförmåga.
Att dela upp huset i två delar och ansvara för var sin del låter både kul och ett bra sätt att lösa oliktänkande på.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Att hon sa att det var hon som gjort bordet kändes lite hårt mot stackaren som körde fräsen och gjorde större delen av slipningen.. men fränt hus!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fideliox och 16 till
  • Laddar…
Barnvänligt??
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
"Markarbetena ökade från 700 000 kr till 1,2 miljoner."

Vilka markarbeten pratar vi om? Borra för stolparna och någontyp av kulvert för el och vvs. Spontant känns det svindyrt, vad missar jag 🤔
 
R
Borde vara konstruktion för grunden i det priset..
 
Altaner och trappor brukar ju bli galet hala under vintermånaderna. Sen såg det väl även ut som panelen torkat ihop en del efter målningen.
Men invändigt var det rent och snyggt.
 
Bygger man smått och dyrt så ska det vara tilltalande och exklusivt. Tyvärr ser det ut som ett hastverk på pinnar.

Tycker det talar för sig själv när man poängterar gardiner, bordet och skjulet på hjul. Huset var inget annat än en besvikelse.

Över 70.000kr per kvadrat på nybyggnation så ska det inte se ut som två byggbodar från NCC ställts slarvigt på en byggställning.
 
  • Gilla
PurreP och 2 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Bygger man smått och dyrt så ska det vara tilltalande och exklusivt.
Fast detta är väl ändå en sakfråga, om man uppskattar att det ska se exklusivt ut?
 
  • Gilla
jannebmw och 3 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Tänkte spontant att de kanske fick medgivande om undantag angående krav på tillgänglighet.
I min kommun förekommer det på tomter som anses väldigt svåra att annars kunna bebyggas.
Får man gissa så kan den väg som syns gå bredvid huset upp till grannfastigheten troligtvis vara en del av lösningen, om jag nu sett riktigt. Det syns en bil vid grannens hus.
Modernt hus i vinterskymning, snö, träd, text "Husdrömmar" och "Bergbet bestämmer i Trängsund".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Syns tydligare på den här bilden med fastighetsgränser.
Satellitbild över bostadsområde med byggnader och pågående konstruktion. Gator och träd syns även.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Fler bilder hittade jag på deras instagram (arkitektföretaget) @fritzellverstraete och där länkar de även till hustillverkaren @intressantahus som också lagt upp lite bilder på huset.
 
C carl fabian skrev:
Barnvänligt??
Nej, inte särskilt men barn lär sig snabbt.

Jag reagerade mer på skolan de hade designat i Belgien. Det var visserligen ungefär 160cm höga stängsel överallt men barn är även uppfinningsrika och i grupp kan mycket hända.
 
  • Gilla
mellansorken
  • Laddar…
V ViktorHg skrev:
Att hon sa att det var hon som gjort bordet kändes lite hårt mot stackaren som körde fräsen och gjorde större delen av slipningen.. men fränt hus!
Sa hon verkligen det?
Gert undrade vad inköpspriset var, och sen undra han vad det kosta att såga till det. Då sa hon att det var hennes jobb vilket jag tolka som att det var hennes design, underförstått att man inte bara kan gå till närmaste fräs och lämna in den. Sen sa hon att en möbelsnickare säkert kunnat göra det för en rimlig peng.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Varför var huset nästan halvbyggt när de inledde programmet? Om nu berget och att bygga på en sådan tomt lite var vinkeln på programmet skulle de då inte börjat följa bygget från start?

Kan på detta tema tipsa om programserien Impossible builds(Viaplay) som endast består av byggen som görs på svåra platser. Här har man dessutom mer fokus på utmaningen att bygga än på själv byggherren.
 
  • Gilla
emmjo och 4 till
  • Laddar…
Kollade på bilderna hos Intressanta hus och där ser man övervåning med kök. En korridor leder till baksidan av övervåningen och med en dörr från markplan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.