Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Beundrar ditt bygge av en bbg-rök. (y):) Mäkta imponerad. Själv hade jag gett upp första timmen och åkt och köpt en i affären. . .
Man Tackar man tackar!:D

Jodå är faktiskt lite stolt själv. Brukar sällan vara det över mina projekt och har väl inställningen till det mesta: "kan jag så kan väl vem som helst?". Men så är det nog inte och de flesta känner nog som dig efter en timma.:cool:

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Snyggt (y)

Vad fäste du tätningslisten med?

• Gilla
greenteng
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Snyggt (y)

Vad fäste du tätningslisten med?
Tack! Silikon för kaminer. Köpt i en bras/kaminbutik.

Svart rökare/grill på hjul med brinnande träkol, närbild av eldstaden, mot en grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor kolgrill på hjul med vedförvaring mot en vägg med sotiga fläckar och rök som kommer ur skorstenen.
Skapa konto
Svart rökare grill med vedfack ute på en gräsmatta framför en sliten betongvägg.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Svart rökgrill med öppet lock och fyra kycklingar på spett framför en grå vägg, trädgårdsredskap på marken.
Skapa konto
Rökgrill utomhus med tre kycklingar på spett och grillverktyg på arbetsbänk.
Skapa konto
Svart rökgrill på hjul med två kycklingar på sidobordet, grillverktyg och ved förvarad undertill framför grå betongvägg.
Skapa konto
Tre grillade kycklingar i en stor öppen rökgrill utomhus med en fågel som sitter på dess kant.
Skapa konto

• Gilla
Leif Larson och 3 till
  • Laddar…
Om någon undrar lite om budgeten och tidsåtgången så har jag räknat lite grovt:

Material 2500-3500kr

Mantimmar
60 h

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
60h x 300kr = 18.000kr

N Noseone skrev:
60h x 300kr = 18.000kr
Haha jag skulle aldrig jobba för 300kr timmen. Så tur det var till mig själv och att jag har det som hobby

Ja men fast efter skatt? Nått måste du ju räkna på, du hade ju kunnat lönearbeta och köpa av någon annan.

N Noseone skrev:
Ja men fast efter skatt? Nått måste du ju räkna på, du hade ju kunnat lönearbeta och köpa av någon annan.
Nej inte efter skatt heller. Då är det en bättre affär att gå till jobbet. Men det är så sjukt mycket tråkigare än att bygga grill ;)

Fasen vad bra det där blev. Mycket imponerad.

• Gilla
greenteng
  • Laddar…
greenteng greenteng skrev:
Nej inte efter skatt heller. Då är det en bättre affär att gå till jobbet. Men det är så sjukt mycket tråkigare än att bygga grill ;)
160h I månaden x 300 kr. Rätt bra lön om det är bättre att lönearbeta. Antar du är hantverkare med den lönen....

N Noseone skrev:
160h I månaden x 300 kr. Rätt bra lön om det är bättre att lönearbeta. Antar du är hantverkare med den lönen....
Nej. Inte hantverkare men det hade varit ett kul yrke. Kreativt om inte annat

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Chaly
Inspirerande bygge! Mycket bra resultat! När det finns tid och energi över så ska jag ge mig på nåt liknande. Blir väl kanske när barnen flyttat hemifrån känns det som nu...
Nu vill vi se bilder på riktigt saftiga memphis style spare ribs! :-)

Chaly Chaly skrev:
Inspirerande bygge! Mycket bra resultat! När det finns tid och energi över så ska jag ge mig på nåt liknande. Blir väl kanske när barnen flyttat hemifrån känns det som nu...
Nu vill vi se bilder på riktigt saftiga memphis style spare ribs! :)
Tackar för det!
Det tycker jag helt klart du ska! Man får avsätta lite tid men det var helt klart värt det tyckte jag.

Vi ska kör smoked whiskey burger ikväll (midsommar dag). Kan ladda upp en bild eller två. Vi ska resa Bort en vecka på söndag men när vi kommer hem ska det bli baby back ribs. Det kan jag lova!

• Gilla
Chaly
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.