Byggahus.se

Byggbloopers

1. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Tog ingen bild men när jag målade ena sidan på huset förra sommaren så backade jag ner från trappstegen och trampade rakt i en 9L Alcro Bestå hink. Drygt 3L på gräsmattan och skor och byxor fulla i färg :crysmile:

2. TeroM
    Renoverare · Nivå 21
    Klassikern, lyckats med detta två gånger, är ju när man lagt på locket lite snett och sen skall bara trycka fast i kanterna, inga målarhandskar räcker med handen nere i 10 liters hinken ...

3. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Check på den!
    Gjorde detta när vi precis flyttat in på det splitter nya matsalsbordet.....

4. TomasJor
    Medlem · Nivå 11
    Målade en invändig tegelvägg på 8 meters höjd och råkade stöta till hinken så den föll över kanten på skyliften.
    10 liter gul färg blir en stooor pöl när det slår i backen. Polarn såg skitkul ut också :crysmile:

5. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Lägg dom i riktig "thinnerförtunning". De kan gå att rädda.

6. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Vanlig hederlig såpa fungerar också, i allafall om det är vattenburen färg som torkat in.

7. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    När jag laserade takstolarna i uterummet så stod jag uppe på ställningen och smart som jag var ställde jag burken på takstolen. Jag lyckades slå ner burken på ställningen utan att välta den, men däremot katapulterade all lasyr ut ur burken på fönster, golv, väggar och tak. Hann inte fota då jag tvättade i panik och sedan fick måla om allt där inne :crysmile:

8. ricebridge
    Husägare · Nivå 14
    Det där är som när man äter något med sås, eller dricker kaffe, när man just tagit på sig en ny ren struken vit skjorta. Substansen ifråga formligen hoppar upp från tallriken eller koppen och kastar sig över skjortbröstet med träffsäkerheten hos en målsökande missil.

9. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Kan bjuda på en till från uterummet :crysmile:

Gött när man kapat och målat 3 ggr :sweat:

• Laddar…
  10. Ymer
    Medlem Nivå 7
    Du gillar att måla, va?
    :D

11. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Ja, jösses. Taket lutar ju åt fel håll :rofl::crysmile:

12. tommib
    Självbyggare · Nivå 22
    Augh.... den har man ju gjort någon gång.
    Inte kanske just målat tre gånger men väl använt sista biten så man måste åka och köpa en hel bit till.

• Laddar…
  13. pacman42
    Medlem · Nivå 12
    Det kan nog finnas någon panelbräda i huset jag bor som är skarvad i onödan...

Detsamma med taklister (som är nästintill omöjliga att få rätt på första försöket). Jag får dock skylla på någon annan, för jag gör inte sådana misstag inte!

14. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    Ja, det där känner man ju igen. :)

15. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Den där ska va på andra sidan fattaru väl?