Hej
Tänkte försöka bygga en tv-bänk vad är bäst att bygga med? (MDF? ) Den skall målas när den är klar helst en så slät yta som möjligt.
Tänkte att jag skulle bygga den i MDF vilken tjocklek på skiva behöver man? (16,19.22)
Räcker det att limma ihop hela konstruktionen eller man ska skruva också? Vill helst inte att några skruvar skall synas.
Tänkte försöka bygga en tv-bänk vad är bäst att bygga med? (MDF? ) Den skall målas när den är klar helst en så slät yta som möjligt.
Tänkte att jag skulle bygga den i MDF vilken tjocklek på skiva behöver man? (16,19.22)
Räcker det att limma ihop hela konstruktionen eller man ska skruva också? Vill helst inte att några skruvar skall synas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag byggde denna i limfog av furu. Ytan blir kanske inte jätteslät men bra nog för oss. Kanske beror på att vi tog en billig färg.
mdf är ju lite jobbigt att måla, speciellt ”ändträt” då det suger mycket mer. Googla på måla mdf så förstår du.
mdf är ju lite jobbigt att måla, speciellt ”ändträt” då det suger mycket mer. Googla på måla mdf så förstår du.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Ska hela härligheten hänga i väggen?M M.E skrev:Hej
[bild]
Snyggt Har du köpt färdiga limfog skivor?W Willewonka skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Tror inte du kommer undan med enbart limning. Kommer behövas skruv med.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför vill byggaren inte berätta vilket vvs företag som gjort vvs
Badrum -
Vilket material? Bygga in elementrör
Byggmaterial & Byggteknik -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Bygga enormt växthus, vilket tak?
Tak & Vind -
Bygga nytt - vilket system?
Elavtal, elpriser & elförbrukning