2 947 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Bygga kök och letar efter en köksfläkt/kåpa utan motor
Bor i en bostadsrätt och ska nu fixa köket. Problemet vi nu har är att vi vill ha en kåpa som har bara filter utan motor då vi har motor på taket. Vi får alltså inte koppla in en kåpa med motor problemet är att vi ej hittar någon. Någon där ute som har några tips eller vet vad man kan sätta upp???
Gå in på fjäråskåpans hemsida så lär du hitta. Tror nog att egentligen alla har sådana, sök på kolfilter eller liknande.
Men har du en motor på taket du ska styra eller är det en kolfilterkåpa som bara cirkulerar luften i köket du ska ha?
Jag köpte en Thermex. Har min motor på taket och det har funkat fint.
Den kan styra en vanlig 220V fläkt.
Jag köpte en Thermex. Har min motor på taket och det har funkat fint.
Den kan styra en vanlig 220V fläkt.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har motor på taket
Förtydligande fråga; när du skriver bostadsrätt och motor på taket så tolkade jag det som att alla lägenheterna har en gemensam motor, dvs centralventilation, men inser nu att det kanske inte är fallet?
Har ni en egen motor som ni själva skall styra ifrån er lägenhet via en ny fläktkåpa? Om ja, så är det helt enkelt en kåpa för extern motor ni skall ha. Alla tillverkarna av fläktkåpor kan leverera för extern motor.
Annars är det en kåpa för centralventilation ni behöver (ej för kolfilter som jag först skrev).
Har ni en egen motor som ni själva skall styra ifrån er lägenhet via en ny fläktkåpa? Om ja, så är det helt enkelt en kåpa för extern motor ni skall ha. Alla tillverkarna av fläktkåpor kan leverera för extern motor.
Annars är det en kåpa för centralventilation ni behöver (ej för kolfilter som jag först skrev).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden