Är det någon som byggt in sin IBC tank på något snyggt sätt och kan dela med sig? Är inte jättesnyggt att ställa den vid husfasaden :rolleyes:

Vill bygga in den och sätta en dränkpump i den som kopplas till ett vattenutkast samt automatbevattning till grönsaksodlingen.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ställer min i en innervinkel och bygger panel runt två sidor. Står idag på fyra lekablock för att kunna ha en vattenkanna under kranen.

Har du pump kan du gräva ner dem lite och få sittbänkar.
Annars lämpar sig stålburen utmärkt som spaljé, sätt en extra bur ovanpå den med tanken eller ha dubbla tankar.

Vit husvägg, dörr, fönster, luftvärmepump, skottkärra, gräsmatta, grus, häck, leksak, skugga, solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då var projektet påbörjat, tog bort pallen undertill och grävde ner den en aning så det inte skulle bli så högt.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska klä in den. Hade ni klätt med samma panel som huset och vitmålat eller klätt den med tryckt virke?

Gällande dränkpump, det måste väl duga med billigaste möjligaste från Jula el Biltema? Jag ska ju bara få ut lite vatten till en vattenkanna samt ett mindre självbevattningssystem…

C crazytok skrev:
Gällande dränkpump, det måste väl duga med billigaste möjligaste från Jula el Biltema? Jag ska ju bara få ut lite vatten till en vattenkanna samt ett mindre självbevattningssystem…
Om man ställer den lite högre blir det ju självtryck till en vattenkanna

Manganbangan Manganbangan skrev:
Det blir det ändå, det är bara den sista slatten på kanske 100 liter som inte når upp till kannans höjd så den får man vattna ut med slang i markhöjd.

Jag vet, men jag vill inte ha den högre.
Blir dessutom bättre tryck med dränkpump och jag kan placera bevattningsslangar och kranar på vilken höjd jag vill.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ahh ni tänker så. Jag tänker bara ha min som komplement. Istället för tunnor under varje stuprör. Såg en annons för en 3kbm tank som man grävde ner i gräsmattan. Det vore ju drömmen

Ossian K Olsson
C crazytok skrev:
[bild]

Då var projektet påbörjat, tog bort pallen undertill och grävde ner den en aning så det inte skulle bli så högt.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska klä in den. Hade ni klätt med samma panel som huset och vitmålat eller klätt den med tryckt virke?
Jag hade klätt den på samma sätt som huset och målat den.

Tänk på att verkligen få bort allt solljus att nå tanken. Annars är risken stor för algtillväxt.

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Kan man gräva ner en IBC-tank? Eller kollapsar den av jordtrycket?

• Gilla
alxjek
  • Laddar…
Heij83
K KMNelhas skrev:
Kan man gräva ner en IBC-tank? Eller kollapsar den av jordtrycket?
Den klarar inte att grävas ned

Ahh ni tänker så. Jag tänker bara ha min som komplement. Istället för tunnor under varje stuprör. Såg en annons för en 3kbm tank som man grävde ner i gräsmattan. Det vore ju drömmen
Du får gärna dela med dig av annonsen!
Jag kommer nog inte köpa den men skulle vara kul att titta på som inspiration. :)

Heij83 Heij83 skrev:
Den klarar inte att grävas ned
Ok, tack för svar!

Patrik440
Här är en av mina IBC.

Hund utforskar snötäckt trädgård vid ett gammalt trästaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inklädnaden består utav pallar utav engångsmodell för fyra "oljefat".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.