Hej! Jag har en carport som delas med grannen (hel vägg mellan) med ett isolerat förråd på ena sidan. Marken i carporten är asfalterad.
Jag har en idé om att bygga ett litet oisolerat förråd inne i carporten med måtten 1,8x2,3. Tanken är att det ska användas för förvaring av cyklar, cykelhållare till dragkroken och lite trädgårdsredskap. Min svärfar har föreslagit att man kan lägga en tryckimpregnerad regel mot asfalten, lägga tjärpapp på denna och sedan regla upp två väggar med vanligt virke. Grannen har nappat på min idé om att bygga ett liknande förråd han också men han föreslog att man sågar upp asfalten och gjuter ett grundfundament att regla upp väggarna mot.

Vad säger ni andra? Det är i stort sett helt väderskyddat i carporten då huset ligger nära på den öppna långsidan, så det kommer aldrig in regn där.

låter som överkurs med grannens ide

• Gilla
Masten83
  • Laddar…
A
Limma lecabalk på asfalten och lås den i sidled med nedborrade bitar av armeringsjärn, och regla väggen ovanpå det så kommer virket upp från backen en bit. Sen kan man limma på en remsa fasadskiva på lecan om det estetiska är viktigt.

• Gilla
Masten83
  • Laddar…
ACME skrev:
Limma lecabalk på asfalten och lås den i sidled med nedborrade bitar av armeringsjärn, och regla väggen ovanpå det så kommer virket upp från backen en bit. Sen kan man limma på en remsa fasadskiva på lecan om det estetiska är viktigt.
Den idén gillar jag, tack!

• Gilla
Anonymiserad 23608
  • Laddar…
Jag hackade bort asfalten och grävde bort lite grus för att få dränerat när jag gjorde samma sak. Murade sen en sockel med LECA på detta. Sedan skumplastfolie och reglar på det.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.