Har två kopparrör i badrum som fått bucklor på sig. Bör dessa bytas eller vad skulle ni rekommendera?
Vad kan ett sådant arbete kosta?

• Buckliga kopparrör i badrum bredvid kaklade väggar och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopparrör i badrum med en synlig buckla mot en kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara ett ganska skarpt veck så finns väl en liten risk att det kan spricka mer.
Kanske inte direkt men om det är varmvattenrör så blir det ju lite rörelse när det värms/kyls.

Jag hade nog bytt det men tagit tid att hitta en vettig firma som inte överdebiterar.
Bör vara ett snabbt jobb men det lär väl ändå gå på 1500-2000:-

Möjligen det på den nedre bilden men koppar är väldigt segt och spricker inte i första taget.
Kan du inte göra det själv så är ju alternativen att du gör ingenting, ringer rörmokaren direkt eller tar det när han ändå är på plats för annat jobb en annan gång. Nån gång.

Dede77 Dede77 skrev:
Jag hade nog bytt det men tagit tid att hitta en vettig firma som inte överdebiterar.
Detta känns som en lagom stor uppgift att göra själv. Köp några meter rör, låna en rörbock och rörkap, så är det fixat på någon timme.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Hej och välkommen till Byggahus

Jag tycker du bör byta (eller låta byta) rören.

Estimerar kostnaden till max 1000kr om du gör arbetet själv och 10 000kr om du lejer bort jobbet.

Tack för alla svar! Besitter inte kompetensen, så tar in någon som får göra det. Offerterna som jag fått ligger på cirka 2000-3000kr

Det är med all säkerhet ingen brådska.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.