Har två kopparrör i badrum som fått bucklor på sig. Bör dessa bytas eller vad skulle ni rekommendera?
Vad kan ett sådant arbete kosta?
Vad kan ett sådant arbete kosta?
Ser ut att vara ett ganska skarpt veck så finns väl en liten risk att det kan spricka mer.
Kanske inte direkt men om det är varmvattenrör så blir det ju lite rörelse när det värms/kyls.
Jag hade nog bytt det men tagit tid att hitta en vettig firma som inte överdebiterar.
Bör vara ett snabbt jobb men det lär väl ändå gå på 1500-2000:-
Kanske inte direkt men om det är varmvattenrör så blir det ju lite rörelse när det värms/kyls.
Jag hade nog bytt det men tagit tid att hitta en vettig firma som inte överdebiterar.
Bör vara ett snabbt jobb men det lär väl ändå gå på 1500-2000:-
Möjligen det på den nedre bilden men koppar är väldigt segt och spricker inte i första taget.
Kan du inte göra det själv så är ju alternativen att du gör ingenting, ringer rörmokaren direkt eller tar det när han ändå är på plats för annat jobb en annan gång. Nån gång.
Kan du inte göra det själv så är ju alternativen att du gör ingenting, ringer rörmokaren direkt eller tar det när han ändå är på plats för annat jobb en annan gång. Nån gång.
Tack för alla svar! Besitter inte kompetensen, så tar in någon som får göra det. Offerterna som jag fått ligger på cirka 2000-3000kr
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur göra ett avstick med 25 mm PEX-rör från 28 mm hårt kopparrör?
Vatten & Avlopp -
Ärgade kopparrör - åtgärd?
Vatten & Avlopp -
Kopparrör och stål - korrosion?
Vatten & Avlopp -
Ska vi välja plast- eller kopparrör?
Vatten & Avlopp -
Kopparrör utanpå vägg med mycket kondens på - behöver dom isoleras?
Värme allmänt