Hej!

Är en av de tusentals som hade oturen att välja ett av de ASSA-lås som kunde brytas upp på nolltid, vilket gav upphov till ett stort rabalder härom året. Jag beställde och fick kostnadsfritt sk. L-järn eller brytskydd från ASSA. Sedan dess har jag haft problem med att dörren inte går igen helt, man måste ge den en liten knuff för att den ska gå igen. Det är som om brytblecket tar i någonstans. Fick höra häromdagen att detta problem var vanligt med de första brytblecken som ASSA skickade ut och att man modifierade dem lite efter hand. Är det någon mer som upplevt detta problem och går det i så fall att beställa nya brytbleck hos ASSA?
 
Har du provat att ringa till ASSA?
 
gullegrizen skrev:
Hej!

Är det någon mer som upplevt detta problem och går det i så fall att beställa nya brytbleck hos ASSA?
Om du inte har tillräckligt bred springa mellan dörr och karm, kanske dörren måste riktas upp/justeras innan blecket sätts på plats. Ta inte illa upp, men fråga inte så mycket när du kontaktar ASSA. Beställ bara ett nytt bleck, och se om det är någon skillnad mellan det gamla och det nya. Om det nya är tunnare så är problemet kanske löst. Om inte; kontakta ASSA på nytt och diskutera saken. Lycka till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.