Hej jag har skrivit på ett köpekontrakt för ett minireningsverk på min tomt.Jag sökte tillstånd av kommunen som godkände detta.(pris 7200

.Nu är det så här det ligger till.Vi gjorde en vattenanalys för några år sedan och det visade sig att vattnet var tjänligt.Jag skrev på kontraktet för reningsverket,men det tog nästan ett halvt år innan jag fick godkänd av kommunen.Under väntetiden passade jag med att skicka nytt vattenanalys.Då fick jag svar att vattnet var tjänligt med anmärkning.Mest var fosfat 4,0 mg/L, och koliforma bakterier på 238/100ml.Kommunen håller på och gräver ner avloppsrör och vattenledningar plus fiber.Jag har betalat firman för minireningsverk 3000kr i handpenning,som jag antar de behåller (inga problem med det) om jag bryter kontraktet.
Firman har inte installerat något eller beställt något för minireningsverket.
Min fråga är.Kan jag bryta kontraktet?
Mvh Zetan