Jag jobbar för närvarande på ett lass olika spår. Igår mailade jag tillverkaren och fick kanonservice. De ringde idag (italienare) och ville veta mer - antal kvm osv. Det finns en till leverantör här i Sthlm som säljer plattan...eson skrev:
Det är inte förrn den 27:e som den ansvarige säljaren är tillbaka. Snubben jag snackade med igår (den 22:a) var inte en helt insatt och förstående kille.
Fabriken ringde mej precis. Tydligen är det inte produktionsproblem utan leveransproblem. Det finns inga transporter lediga, vilket är ett vanligt problem såhär års....Nåja, än är inte sista ordet sagt.
Det är bara att inse att "shit happens"!
Det kan vara allt möjligt från transportproblem, tillverkningsproblem mm till att leverantören sålt mer än de har kapacitet att tillverka eller att en maskin gått sönder.
Just så här års är det särskilt besvärligt när något går snett, eftersom alla vill ha klart och fint till jul/nyår och för att man vanligtvis har en anhopning av beställningar just nu. Det innebär att många blir drabbade, vilket förstås är väldigt tråkigt.
Men tänk på att det inte bara är du som lider/blir arg. Jag ger mig sjutton på att både återförsäljaren och leverantören känner obehag och irritation för att leveransen inte sker i tid!
Att det tar hela 3 veckor efter utsatt leveransdatum innan du kan få din keramik beror nog på att fabriken är stängd just nu. De flesta leverantörer stänger fabriken en eller ett par veckor under jul/nyår och går igenom och servar sina maskiner.
Men, däremot det finns nog anledning att kritisera återförsäljaren som inte tog kontakt med dig och berättade om det inträffade! Det tycker jag hör till grundläggande god affärsetik och kundservice.
MvH
Thorsten
Jorå, det var tydligen nån klant på deras huvudkontor som sjabblat med att informera tillbkaka till "min" säljare. Fabriken HAR plattorna. Där finns inga problem. Det har tydligen mer handlat om transportproblem ELLER att de glömt beställa.
Jag har talat med säljaren och han beklagar givetvis det som inträffat, och lovar att kompensera oss på något vis.
Eftersom vi har en bra deal på vår nuvarande plattsättare (släkting) så är ju alla externa plattisar en fördyring som jag inte är beredd att ta utan ska försöka få kakelfirman att ta ett ansvar där.
Nu gäller det bara att få tag i ngn som HAR TID (och samtidigt är mycket noggrann) att lägga våra 11 kvm golv.
Fortsättning följer, direkt efter nyår ska jag hämta kaklet iallafall - och då diskutera kompensation. Jag har inte tid att avbryta affären då släktingen inte kan sätta kaklet senare (inom rimlig tid).
Jag har talat med säljaren och han beklagar givetvis det som inträffat, och lovar att kompensera oss på något vis.
Eftersom vi har en bra deal på vår nuvarande plattsättare (släkting) så är ju alla externa plattisar en fördyring som jag inte är beredd att ta utan ska försöka få kakelfirman att ta ett ansvar där.
Nu gäller det bara att få tag i ngn som HAR TID (och samtidigt är mycket noggrann) att lägga våra 11 kvm golv.
Fortsättning följer, direkt efter nyår ska jag hämta kaklet iallafall - och då diskutera kompensation. Jag har inte tid att avbryta affären då släktingen inte kan sätta kaklet senare (inom rimlig tid).
Klicka här för att svara