Hej! Någon som vet om det går att få bort detta bruna som ser väldigt tråkigt ut och vilket medel jag ska använda?
 
  • En toalett med behov av rengöring; uppvisar fläckar och avlagringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta på dig gummihandskar,
Försök att få bort allt/det mesta av vattnet,
Använd såpa och skursvamp.

Sen använder du toabosten ofta, minst en gång i veckan, häll gärna lite såpa uppe vid spolkanten ett tag innan så att såpan hinner verka.
 
M mawi1040 skrev:
Hej! Någon som vet om det går att få bort detta bruna som ser väldigt tråkigt ut och vilket medel jag ska använda?
Få bort brun beläggning i toaletten genom att strö bikarbonat i toalettstolen och låt det verka i ett par timmar. Eventuellt gnugga med mirakelsvamp
 
H Husärlivet skrev:
Få bort brun beläggning i toaletten genom att strö bikarbonat i toalettstolen och låt det verka i ett par timmar. Eventuellt gnugga med mirakelsvamp
ska jag ta bort vattnet i toan innan jag lägger på bikarbonaten då?
 
M mawi1040 skrev:
ska jag ta bort vattnet i toan innan jag lägger på bikarbonaten då?
Googlade fram alternativet så vet ej men testa kör med toaborsten så du trycker bort vattnet så mkt det går. Sen hade jag testat med mirakelsvamp och diverse medel bara. Testa med något du har hemma.
 
C
Forumets favorit: Hessa kalkbort !
 
  • Gilla
tergo och 3 till
  • Laddar…
M mawi1040 skrev:
Hej! Någon som vet om det går att få bort detta bruna som ser väldigt tråkigt ut och vilket medel jag ska använda?
Ibland funkar varmvatten och en diskmedelstablett i typ 2-3 timmar och sen toaborste.
 
Gummihandskar och lite svinto
 
J javlaandersson skrev:
Gummihandskar och lite svinto
Absolut inte svinto, det repar emaljen
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
Sani Sur var bra förr, osäker om det finns fortfarande.
 
C cpalm skrev:
Forumets favorit: Hessa kalkbort !
Rätta svaret!
 
Tvättmedel, citronsyra eller klorin kan du prova om de tidigare förslagen inte fungerar eller finns hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.