Hej på er...

Jag vet ingenting allts om avlopp å brunnar å jag behöver verkligen hjälp å råd vad å hur ska jag göra det!

Brunnen läcker ...
Jag kan tänka mej att det blockerar ju nånstans där vatten som skulle rinna vidare!
E det nåt ENKELT å EKONOMISKA sätt att lösa det!

E jätte tacksam för nåt råd!

//Siani

Det behövs nog lite mer fakta. Vad är det för brunn? Vart läcker det?
Bild?

• Gilla
ådal
  • Laddar…
P Mattiaz skrev:
Det behövs nog lite mer fakta. Vad är det för brunn? Vart läcker det?
Bild?

Har du enskilt avlopp så är det läge att ringa kommunen och beställa slamtömning. Det ser ut som om det är stopp i avloppet. Har du kommunalt avlopp får du ringa kommunen (VA-huvudmannen) eller en spolbil som kommer och spolar ditt avlopp.

Precis som NoOne2k skriver så är det nog en spol och sugbil som gäller. Hur länge har du ägt huset? Vet du om det är kommunalt avlopp?

harry73
Om det är ett enskilt avlopp, och det tror jag pga 2 brunnslock, är filterbädden igensätt.
Då blir avrinningen/infiltreringen dålig och fylls avloppsbrunnen tills det rinner över.
Rinner det över så mycket som det gör nu, fortsätter all bajs och toapapper rakt in i filterbädden.
Spolbilen kan tömma avloppet och försöka spola ren filterrör, och då funkar det kanske igen, men börja spara för en ny anläggning, för det kommer att behövas i om några år

Tack för allt tipsa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.