H
Hej,

Någon som har kännedom om vad som gäller för brandklassning när det kommer till taket i en komplementsbyggnad (Attefallare) som står 0-2 meter från huvudbyggnad?

Tittar man på boverket så hittar jag enbart info om vad som gäller för vägg. Innebär det att det inte ställs något krav på taket alls? https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...egler/brandskydd/brandskydd-mellan-byggnader/

den här sidan står dock följande "Om intilliggande byggnad har mer än 2 våningar skall taket på garaget uppfylla REI 60."

Någom som har koll på detta?

Hej,

Jag har gjort precis samma observation som du och har precis samma frågeställning. Lyckades du reda ut vad som gäller eller har någon annan koll?

H Hobby Bob skrev:
Hej,

Någon som har kännedom om vad som gäller för brandklassning när det kommer till taket i en komplementsbyggnad (Attefallare) som står 0-2 meter från huvudbyggnad?

Tittar man på boverket så hittar jag enbart info om vad som gäller för vägg. Innebär det att det inte ställs något krav på taket alls? [länk]

På den här sidan står dock följande "Om intilliggande byggnad har mer än 2 våningar skall taket på garaget uppfylla REI 60."

Någom som har koll på detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.